Klacht: Online bestelling dubbel verwerkt

op 19 augustus 2017 over Lidl in de categorie Supermarkten

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik op zich altijd heel erg tevreden ben over Lidl, maar nu even niet.
Gisteren (18 aug.) is er door mij een Parkside zaagtafel (artikelnummer 100221031) besteld met bestelnummer 1101277107 voor de aanbiedingsprijs van 129 euro. Bij het verwerken van de betaling ontstond er een storing en meldde een bericht op de bestelsite van Lidl dat “door een technische storing de betaling kon niet afgerond worden ‘ .
Omdat ik deze tafel graag wil hebben en vandaag voor een week op reis ga heb ik de bestelling opnieuw gedaan. Pas na betaling bleek dat men op 21/8 wilde leveren. Aanpassing van die datum bleek niet meer aangepast te kunnen worden.

Later kreeg ik twee bestelbevestigingen, ook één met het nummer 1101277124 en bleek het bedrag toch twee maal van mijn rekening te zijn afgeschreven. Ik heb daarop direct per mail de ene bestelling met het besteleindnummer 107 gestorneerd. Voor de zekerheid en om de afleverdatum van 21/8 aan te laten passen heb ik vanochtend ook meteen de klantenservice van Lidl gebeld en moest ik doorkiezen naar de webshop.
De dame die mij daar te woord stond was weinig coöperatief en niet oplossingsgericht. Ze liet weten dat storneren alleen maar kon bij aflevering aan de deur. Er moest dan maar één van de pakketten teruggestuurd worden. Toen ik vroeg naar terugbetaling van het teveel betaalde bedrag gaf ze aan dat als je het niet in ontvangst neemt er dan wel teruggestort zal worden, weinig geruststellend.

Het probleem is dat ik tot de 28e niet thuis ben en mijn buren ook deels met vakantie zijn. Ik maak mij dus ernstig zorgen of dit wel goed gaat als DHL voor niets aan de deur komt en wij pas na een week kunnen reageren op deze dubbele zending. Het stoort ons erg dat dit niet met Lidl op een andere manier geregeld kan worden en wij vragen daarin dan ook uw bemiddeling.
Kunt u voor ons regelen dat Lidl de ene bestelling, die door een technische fout in hun bestellingssysteem ontstond, annuleert en één maal het bedrag van 129 euro terugstort.
Met vriendelijke groeten,
R. van Ritbergen

storneren van één bestelling en terugstorten teveel betaalde

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Lidl over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Lidl in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lidl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lidl

Heeft op 19 augustus 2017 om 16:26 geantwoord