Klacht: online bestelling

op 24 december 2015 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Ik heb een aantal artikelen online besteld bij leenbakker. Het proces verliep zonder problemen / foutmeldingen! Nadat ik elke stap netjes had afgerond en de betaling had voldaan heb ik nog even gekeken op mijn bankrekening en zag dat het netjes afgeschreven was.

Ik zat te wachten op een bevestiging per mail maar die kwam maar niet.

Het was zondag dus de klantenservice kreeg ik niet te pakken. Heb hen gemaild en gevraagd om mij alsnog de bevestiging te mailen zodat ik weet wanneer mijn artikelen geleverd gaan worden.

Hier kreeg ik als antwoord op dat er iets mis was gegaan in het systeem en leenbakker alsnog mijn bestelling in orde zal maken.

Alsnog kreeg ik geen bevestigingsmail dus bleef ik de status van mijn bestelling in de gaten houden via “mijn leenbakker”

Status was ‘betaald” en er stond ook bij dat het bezorgd wordt alleen geen bezorg datum.

Toen kwam er een 2e mail van leenbakker:

” uw bestelling is betaald alleen is het artikel niet op voorraad, wij doen ons uiterste best om het artikel alsnog binnen 30 dagen te leveren. Mocht dit niet lukken dan storten wij het bedrag terug op uw rekening”

En hier gaat het dus om!

Ik wil mijn geld niet terug! Ik wil mijn bestelling!

Als iets NIET voorraadig is, kan de klant niet eens het artikel selecteren en aangeven hoeveel stuks die wilt en in zijn/haar mandje stoppen! Plus dat elke stap die ik gevolgd heb tijdens t bestellen liep probleemloos ik heb geen enkele foutmelding gekregen! Uiteindelijk kom je bij de betaling (bank selecteren en betalingswijze) dit verliep ook Onder problemen!!!! Hoe kan het dan zijn dat het niet voorradig is?!

het artikel was gek genoeg afgeprijst te zijn met 98 % en dit was misschien een fout van leenbakker. Maar goed zoals we weten zijn ze wettelijk verplicht om het artikel te verkopen voor de prijs die zij zwart op wit aangeven.

Dit is natuurlijk niet leuk voor leenbakker maar daar kan ik niks aan doen. De koop is rond beide partijen zijn akkoord gegaan maar nu zegt leenbakker dat t artikel niet meer voorradig is.

En dan is het makkelijk om het bedrag na 30 dagen terug te storen naar de klant. Vooral als de korting een fout was van leenbakker.

Ik wil niet zeggen dat ze per definitie opzettelijk geen moeite gaan doen maar heb er ook niet volledig vertrouwen in al hoop ik zo sterk dat ik de artikelen ontvang zoals het hoort als een klant iets besteld.

Ik ben tevreden als ik mijn bestelde artikelen ontvang. Ik wil mijn geld niet terug. Ik wacht liever een langere periode op mijn artikelen, mocht het niet binnen 30 dagen lukken.

Zo krijgen zij tijd genoeg om filialen af te bellen of in t systeem te kijken of er nog iets voorradig is in een filiaal en anders het artikel opnieuw te bestellen bij de leverancier.

Alle klachten die gemeld zijn door normaal vaste klant van leenbakker