Klacht: Onjuiste tijden

op 11 september 2018 over 9292 in de categorie Openbaar Vervoer

Op de route van buslijn 11 en 12 in Zwijndrecht ervaar ik zeer regelmatig problemen. De tijden worden heel vaak verkeerd aangegeven: bijvoorbeeld 2 minuten voordat de bus hoort te komen, aangeven in de app dat hij al is geweest. Ik mis soms wel 2 bussen hierdoor (ze komen om het halfuur). Dan moet ik dus 20 minuten voor de aangewezen tijd bij de bushalte zitten voor het geval dat.. Ik ben afhankelijk van deze buslijnen.

Sneller aanpassen van de tijden in de 9292 app.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar 9292 over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door 9292 in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat 9292 een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

9292

Heeft op 12 september 2018 om 11:17 geantwoord

Beste reiziger,

Dank voor je melding.

Wij ontvangen de dienstregeling van de vervoerders die wij verwerken in de planner. De is real time informatie die we aangeven in de app, waarmee we aangeven dat de bus eerder of later dan de planning komt, ontvangen we uit de voertuigen. Dit verwerken we direct in het reisadvies. Het advies is om 5 min. van te voren bij de halte te staan omdat bij de meeste haltes en vervoerders de aangegeven tijden passeertijden zijn. Dit wordt door de vervoerder bepaald.

Tip van ons is om het reisadvies tegen de vertrektijd aan opnieuw op te vragen zodat je altijd de meest actuele situatie ziet. De real time kan per minuut verschillen.
De wens in ons bekend om het aanpassen van die tijden automatisch te laten verversen ook wanneer je het reisadvies al in beeld hebt.

Mocht het zo zijn dat we ook de basisdienstregeling niet goed hebben staan, dan ontvangen wij graag de halte waar het omgaat, de richting van de bus en een voorbeeld. Laat dit via via Twitter (https:twitter.com9292) of FB Messenger (https:www.messenger.comlogin.php?nexthttps%3A%2F%2Fwww.messenger.com%2Ft%2F9292reistmetjemee) aan ons weten.

Met vriendelijke groet.

9292, Maaike