Klacht: Onjuiste informatie verstrekken

op 16 april 2017 over Pets Place in de categorie Dierenwinkels

Goedendag,

Ik zie nog steeds te vaak voorkomen dat er vissen worden verkocht terwijl de verkopers geen voldoende informatie verstrekken of vragen aan de mensen hoe groot hun aquarium is en wat voor vissen ze al in het aquarium hebben en hoe hoog de temperatuur staat.

Voorbeeld : ik koop 4 discus vissen bij jullie
Verkoper vraagt niet hoe groot mijn aquarium is
Verkoper adviseert niet dat ze 3 tot 5 keer per dag voer moeten krijgen als ze jong zijn
Ik kan ze gewoon bij cichliden zetten omdat de verkoper onjuist informeert.

Uitkomst: 120 euro opgegeten
Verkoper zegt dat de waterwaardes niet goed zijn terwijl ze zelf zijn gemeten en juist blijken.

Ik zou graag zien dat de verkoper beter doet adviseren en meer kennis krijgt van vissen. Ik hoor regelmatig klachten over verschillende vestigingen hierover. Willen jullie je onderscheiden en klanten trekken dan zou ik dit als eerste aanpassen. Geef medewerkers meer kennis erover of neem mensen aan die hier ervaring in hebben. Verkoop is goed maar onjuiste informatie verstrekken levert je geen klanten op.

Wouter pietersma

Als eerder beschreven opties eens serieus benaderd worden als serieus. En de aquarium bakken beter worden onderhouden. Zie ook vaak dode vissen, kleine moeite om deze even eruit te vissen

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Pets Place in behandeling genomen

Bericht van Pets Place

6 maanden geleden - Beste meneer Pietersma, Bedankt voor uw klacht. We horen graag op welke winkel van Pets Place uw klacht betrekking heeft, op die manier kunnen wij dit met de betreffende winkel opnemen. Welzijn van onze dieren staat bij Pets Place hoog in het vaandel en we doen er dan ook alles aan om dit zo goed mogelijk te krijgen én te houden. We horen graag van u! U kunt een e-mail sturen naar service@petsplace.nl. Alvast bedankt voor uw reactie. Met vriendelijke groet, Consumentenservice Pets Place

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pets Place een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pets Place

Heeft op 20 april 2017 om 15:31 geantwoord

We hebben de klacht een bericht gestuurd. We horen graag op welke winkel van Pets Place zijn klacht betrekking heeft, op die manier kunnen wij dit met de betreffende winkel opnemen. Welzijn van onze dieren staat bij Pets Place hoog in het vaandel en we doen er dan ook alles aan om dit zo goed mogelijk te krijgen én te houden.

Bericht van Pets Place

6 maanden geleden - Beste meneer Pietersma, Het is de bedoeling dat we dit landelijk gaan melden, naar alle winkels dus. We zijn druk bezig met de gewenste protocollen hiervoor.

Heeft op 30 april 2017 om 00:36 geantwoord

Een oplossing is pas een oplossing als het onderwerp besproken is en er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt. Na gesprek met plaatselijk bedrijfsleider kan er nog geen duidelijk beeld worden geschept. Dit moet de tijd uitwijzen echter ben ik bereid enige kennis en ervaring te delen zodat uw organisatie hier beter van wordt . Met vriendelijke groet

Alle klachten die gemeld zijn door wouterpietersma