Klacht: Onjuiste boete berekend

op 29 januari 2018 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Wij hebben een privé en zakelijk afleveradres. Beiden onder een zakelijke naam bij jullie vermeld.
Met het privé afleveradres zijn we gestopt.

Nu krijg ik een boete van € 800,- !
Dat is een boete voor het stopzetten van het zakelijke contract.
Deze loopt echter nog steeds en is ook betaald in januari.

Echter deze loopt nog gewoon en is ook reeds betaald.

Ik app met een ongeluk en bel me suf, maar krijg nergens reactie op!

Als de rekening gecorrigeerd gaat worden en de 800,- weggestreept worden.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 01 februari 2018 om 17:34 geantwoord

Beste mevrouw Groot Hulze,

Naar aanleiding van uw klacht controleerden wij onze administratie. Hieruit blijkt het volgende.

Op 29 september 2016 ontvingen wij van u een verzoek tot het leveren van gas en elektriciteit. Ter bevestiging van uw aanmelding ontving u van ons het energiecontract per e-mail toegestuurd op 3 oktober 2016. In deze e-mail laten wij u duidelijk weten dat u een energiecontract aangaat met NLE Zakelijk. Wij ontvingen van u geen bericht dat dit niet juist zou zijn.

Conform het 5-jarige energiecontract dat u aanging, startte NLE Zakelijk de levering per 30 oktober 2016. De levering werd echter, ruim voor de einddatum van uw energiecontract, beëindigd per 31 december 2017.

In de voorwaarden van het energiecontract wordt echter duidelijk vermeld dat NLE Zakelijk een opzegvergoeding van €100,00 per product in rekening zal brengen per niet uitgediend jaar. De opzegvergoedingen van €400,00 werden dan ook conform het door u afgesloten energiecontract in rekening gebracht. U stapte immers ruim voor de einddatum van uw energiecontract over naar een andere energieleverancier.

Uit onze gegevens blijkt dat inmiddels contact had met onze Klantenservice. Wij kunnen u dan ook niet van een ander antwoord voorzien.

NLE Klachtafhandeling

Heeft op 01 februari 2018 om 17:56 geantwoord

Blijf erbij dat mijn contract nog steeds loopt en ook mijn zakelijke afleveradres. Alleen dat er 1 adres stopt wat ook nog eens een prive adres betreft.
Uit de voorwaarden blijkt onvoldoende dat wanneer het prive adres stopt en het contract zelf niet ik een zakelijke boete ontvang.

Ik zal met een boete van 250,- akkoord gaan.

Bericht van NLE

8 maanden geleden - Beste mevrouw Groot Hulze, U sloot met NLE een zakelijk energiecontract af, bij dit energiecontract gelden andere voorwaarden dan bij een particulier energiecontract. Op deze voorwaarden wordt u gewezen tijdens de aanmelding. Wij zullen dan ook niet overgaan tot het crediteren van een gedeelte van de opzegvergoeding. Met vriendelijke groet, NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door Harfsen