Klacht: Onjuist voorgelicht en CAWAY is niet bereid de oude situatie te herstellen

Fred111 op 01 november 2019 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Enige weken geleden belde ik met CAIWAY om melding te doen over een defecte TV ontvanger (Entone, gekoppeld aan glasvezelmodem). CAIWAY wilde deze defecte omruilen voor een andere. So far so good. In datzelfde gesprek informeerde ik naar de mogelijkheid om een gemist programma (mbv de standaard CAIWAY functie Guide) terug te zoeken op programmanaam. De CAIWAY medewerker vertelde mij dat dat niet mogelijk is met de Entone, maar wel met de nieuwe Animo x7 die ook nog eens veel geavanceerder en beter zou zijn dan de Entone. Er zou slechts 1 nadeel aan de x7 zitten, namelijk dat bij omschakelen van Entone naar x7 je een dag geen tv kon kijken. Ik ben overgehaald en overgestapt op de iets duurdere x7. Na installatie echter, bleek terugzoeken op programmanaam helemaal niet mogelijk. Daarbij waren ook andere dingen niet beschikbaarmogelijk op de x7, zoals: terugkijken van een opname terwijl de opname nog bezig is, het instellen van een persoonlijke (kanalen) favorietenlijst, op te nemen programma wat langer laten doorlopen, er zit geen klokje aan de buitenkant van de ontvanger etc.. Kortom: het is een aanzienlijke achteruitgang in functionaliteit, waar ik meer voor moet betalen. Ik besloot dan ook om terug te gaan naar de Entone ….. tenminste dat dacht ik. Ik heb inmiddels vele gesprekken met CAIWAY gevoerd (whatsapp en telefonisch), maar men houdt vol dat het niet mogelijk is om een entone te leveren. Onbegrijpelijk dat CAIWAY een nieuw product introduceert met minder functionaliteit én dat men niet coulant is om, op basis van m.i. geldige argumenten, mij een entone te sturen. Technisch is dat namelijk gewoon mogelijk met het glasvezelmodem dat ik bezit.

Twee mogelijkheden:
1. terug naar de entone aansluiting voor dezelfde prijs als ik had.
2. dezelfde functionaliteit leveren met de Animo x7

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

2 jaren geleden - Geachte heer Ohm, We vinden het zeer jammer om te horen dat u niet correct bent voorgelicht over de functionaliteit van onze Amino Aria 7X ontvanger. Allereerst zie ik geen eerder contact hierover terug. Binnen 2 weken na wijziging heeft u het recht om deze terug te laten draaien. We kunnen helaas geen andere ontvanger aanbieden, u bent met uw overstap ook overgegaan op een nieuw TV platform waarbij momenteel een 7X ontvanger de enige optie is. We werken hard om missende functionaliteit beschikbaar te maken op deze ontvangers. De overgang naar dit platform is helaas niet ongedaan te maken, dit is geen onwil maar administratief niet mogelijk. Het is dus geen onwil. Om u tegemoet te komen voor het ongemak wil ik u ter compensatie graag 1 maand compensatie aanbieden over het Alles in 1 pakket. Graag vernemen we of u hier akkoord mee bent. Nogmaals excuses voor het ongemak. Uw reactie afwachtend. Met vriendelijke groet, David Caiway Webcare Team

Bericht van Caiway

2 jaren geleden - Geachte heer Ohm, We hebben helaas nog geen reactie mogen ontvangen op ons eerder verstuurde voorstel. We willen u verzoeken hier alsnog op te reageren zodat we samen deze klacht af kunnen handelen. Alvast bedankt. Uw reactie afwachtend. Met vriendelijke groet, David Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht Fred111

2 jaren geleden - Goedenavond, het gaat mij er niet om om geld terug te krijgen. Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat ik onjuist én onvolledig ben geïnformeerd en dus op basis van verkeerde informatie het besluit hebt genomen om over te stappen. Ik betaal nu meer geld voor minder functionaliteit. Technisch is het mogelijk om terug te schakelen op mijn oude abonnement, daar heel veel mensen deze nog gebruiken. Administratief is dat misschien niet handig voor CAIWAY, maar wanneer jullie deze klacht serieus nemen dan hoop ik dat jullie of minimaal dezelfde functionaliteit bieden in mijn nieuwe situatie en anders mij de mogelijkheid bieden om terug te gaan naar de oude situatie. Ik moet zeggen dat ik me ontzettend verbaas over jullie reactie. Het is jammer voor consumenten dat er geen alternatief is voor televisie abonnementen in onze gemeente en het lijkt erop dat CAIWAY daar misbruik van maakt. Ik leg me er dan ook absoluut niet bij neer. Met vriendelijke groeten, Fred

Reactie van de melder van de klacht Fred111

Bericht van Caiway

2 jaren geleden - Geachte heer, Bedankt voor uw bericht. De overgang naar het oude platform is helaas niet ongedaan te maken. Nogmaals onze excuses hiervoor. We willen u echter uiteraard compenseren voor de verkeerde voorlichting. Bij wijze van uitzondering willen we u daarom twee maanden abonnementsgeld compenseren. Graag vernemen we of u hier akkoord mee bent. Met vriendelijke groet, Amy Caiway Webcare Team

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 24 december 2019 om 13:48 geantwoord

Geachte heer,

Wij hebben helaas geen reactie meer van u mogen ontvangen, mocht u toch op ons aanbod in willen gaan, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via: Whatsapp, Facebook, Twitter of telefonisch via: 088 2249 111 of 1200 (Gratis via vaste telefonie van Caiway).

Pepijn
Caiway Webcare Team