Klacht: Onjuist teveel afboeken van OV-Chipkaart

op 25 april 2017 over Ov chipkaart in de categorie Openbaar Vervoer

Betreft: d.d. 25-04-2017, rit Den Haag CS naar Station Zoetermeer Driemanspolder/Mandela brug. Tijdstip inboeken op busstation ca 20:15. Tijdstip uitboeken bij station Zoetermeer Driemanspolder/Mandela brug ca 20:50 (let op: zie hierna).

Wegens niet rijden vd treinen had de NS vervangende NS bussen in gezet (halte L-M)-boven op het normale dek waar normaal de HTM bussen vertrekken. Daar stonden personeel met gele hesjes+op hun rug de letter “I” van informatie. Zij gaven aan dat vooraf ingechekt moest worden bij een extra badgepaal. Na grote vertraging tov beoogde treintijd kwam er een bus die naar Gouda zou gaan maar omdat de bus naar Zoetermeer niet opdaagde koos de chauffeur voor een extra stop bij Zoetermeer tpv de Mandela brug daarwaar normaal de Snelbus rijd en stopt. Lees langs de snelweg en (niet op de normale plaats tpv de Gandhi laan). Na uitstappen loopt er een pad ophoog maar ook met toegangs-/uitstappoortjes. Om deze te openen moest uitgecheckt worden maar de badge lezer boekte als VERTREK IN!! Daarna via de normale trappen ophoog (zoals gebruikelijk met de trein) en dan komt men bij de uitgangspoortjes vd NS om het station te verlaten. LET OP: daar werd inderdaad uitgechekt maar met afschrijving van euro 20 (twintig) ipv de normale ritprijs Den Haag CS naar Zoetermeer.
LET OP: bovenstaande beschijft mijn retour reis. In de middag ben ik van Zoetermeer (via wederom vervangende NS bus wegens niet rijden vd treinen) naar Den Haag gereisd en daar uitgechekt met een eindsom van euro 55 en nog wat. Lees de normale reissom. Echer bij mijn retourreis is er veel te veel afgeboekt en wel euro 20 voor het korte ritje Den Haag CS naar 1e station van Zoetermeer.

Terugbetaling van de teveel betaalde kosten en dus de normale ritprijs voor Den Haag naar Zoetermeer (=ca euro 3 a 3.50??).

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ov chipkaart

Reactie van de melder van de klacht fout veld

5 maanden geleden - Geachte mevrouw/heer, Ter aanvulling: ik ben met ca 6 a 8 personen uitgestapt langs de genoemde snelweg/tpv de Mandela brug en halte waar normaal de snelbus stopt. Deze uitgestapte reizigers begrepen er niets meer van dat tweemaal uitgecheckt moest worden om de poortjes te openen. Drie daar van komen zeer zeker in de problemen door de dubbele uitcheck handelingen. Een was een toerist die me vroeg hoe hij weer terug naar Den Haag moest omdat de trein niet reed en hij dus de juiste bus opstapplaats wilde weten. Daarnaast een vrouw die weinig met openbaar vervoer reist en op bezoek was in Zoetermeer (Ganzewater). En een man die mij meldde ook zijn klacht in te dienen. Dat houdt dus in dat ook zij euro 20 betaald hebben voor een rit die normaal ca 3.50 kost. Dat is dikke kassa en dubieuze/oneerlijke verdiensten voor de NS. Hoe gaat u dat op lossen? Immers u dient als vervoerder een eerlijk product te leveren maar ook te garanderen! Hoe gaat u de reizigers die ca 20:50 a 21:00 hebben uitgebadged opsporen en hun onkosten vergoeden?

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ov chipkaart nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door fout veld