Klacht: Ongeval in winkelwagentje

op 24 december 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Hallo Ikea (Barendrecht)

Gisteren ging ik met mijn man en zoontje van 2 jaar naar de Ikea in Barendrecht.
Eenmaal binnen zette ik mijn zoontje in een winkelwagentje van de Ikea. Op het moment dat ik mijn zoontje in het zitje zette van het wagentje, brak deze uit het niets door.
Gevolg… Mijn zoontje klapte keihard naar achteren met zijn hoofd op de tralies van het wagentje en zijn rug op de zitting welke was afgebroken.
We zijn enorm geschrokken. En mijn zoontje was helemaal overstuur.
Met zijn benen nog vast in de beenopeningen van het zitje.
Naast dat mijn man en ik enorm zijn geschrokken was mijn zoontje natuurlijk ook heel erg geschrokken.
Hij is nog maar 2 jaar oud.
Hij gaf aan dat zijn rug zeer deed, deze was rood en geschaafd (beurs)
We hebben gelijk een medewerker erbij gehaald.
Er kwam een BHV team om onze gegevens te noteren en om mijn zoontje te beoordelen… dit liet mijn zoontje echter niet toe (logisch…. eerst dit incident en dan ineens terwijl hij nog helemaal van slag is allemaal vreemde mensen om hem heen)….
Als troost werden we afgescheept met een softijsje voor mijn zoontje… heel lief bedoeld. Maar ik vind deze situatie heel erg kwalijk! En ik verwacht dan ook dat mijn klacht serieus wordt behandeld. Dit gevoel kreeg ik gisteren niet. Er zou met een week contact worden opgenomen met ons om te informeren hoe het met mijn zoontje gaat.
Maar dit vind ik niet voldoende! Er moet echt iets gedaan worden aan de veiligheid van jullie klanten.

Mijn zoontje loopt nog wat moeilijk, ik denk door de flinke klap dat hij spierpijn heeft in zijn benen (deze zaten immers nog vast in de beenopeningen, dus die hebben een flinke ruk gehad. Godzijdank niet gebroken!) en last heeft van zijn rug, deze is nog wat beurs.
Daarnaast ben ik bang dat hij voorlopig niet meer in winkelwagentjes durft door deze traumatische ervaring!

Ik blijf me maar voorstellen…. wat als….
* Hij geen dikke winterjas aan had (dan had zijn rug echt open gelegen)
* Er spullen in het wagentje lagen en hij daarop terecht was gekomen met zijn hoofd.
*Hij zijn benen had gebroken (deze bleven klem zitten in de been openingen, terwijl de rest van zijn lijfje naar achteren klapte!)
* Het een nog jonger kindje was geweest… nog kwetsbaarder…. of een baby.
Hier moet je als moeder niet aan denken…. maar jullie als winkelketen denk ik ook niet?

Ik verwacht echt een serieuze reactie en afhandeling van mijn klacht.
Dit mag echt absoluut niet meer voorkomen!

Daarnaast verwacht ik een degelijke excuses naar mijn zoontje toe!
Ik voelde me echt alsof ik snel werd afgepoeierd, terwijl mijn zoontje pijn had en helemaal overstuur was en mijn moederhart langzaam brak!

Ik hoop op een reactie,

Vriendelijke groet,

Lotus Verbeek.

Zie hierboven.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mallootus