Klacht: ongeval

op 24 april 2017 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Op donderdag 20 april jl. kwam ik samen met mijn collega vanuit Gorinchem naar Geldermalsen met de trein (Arriva). Vanaf daar moesten wij overstappen op een NS trein naar Utrecht centraal. Helaas reed de trein voor onze neus weg en moesten wij wachten op de volgende trein die om 09.00 uur zou komen.
Wij stonden keurig op tijd klaar. De trein bleef echter doorrijden en we renden met de hele meute ernaar toe. We waren er bijna toen er werd gefloten, mijn collega ging nog harder rennen en viel hard op de grond door de haast en stress. We kregen hulp en de deuren bleven open zodat we uiteindelijk toch in konden stappen. De haast en ongeval is echter ontstaan doordat de machinist zover naar voren reed en er werd gefloten terwijl overduidelijk was dat de hele groep zich moest verplaatsen. Onbegrijpelijk en heel gevaarlijk.

Over het algemeen ben ik tevreden over de dienstverlening. Het is alleen niet onpraktisch dat men zowel bij Arriva als NS moet in- en uitchecken. Er ontstaan altijd opstoppingen. Waarom geen landelijk systeem. Zeker voor oudere mensen en laaggeletterden, is het niet handig maar ook niet voor de overige reizigers.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 28 april 2017 om 09:41 geantwoord