Klacht: ongeoorloofde verkoopspraktijken

Ik heb bestelling gedaan dd 11/07/2017 bestelnr : 1707111227767372 voor :
scandisk SDHC kaaart v 125 GB voor 48.49€
schokbestendig waterdicht hoesje voor galaxy A5 29.09€
voor bedrag van 77.58 €
op de website staat van mijn winkelwagen staat dat de verzending is inbegrepen
zie foto in bijlage

als ik via PayPal betaal (1707111227767372 EUR € 85.00 ) komen ineens nog extra kosten bij voor verzending en verzekering USD $7.65
totaal blijkt EUR € 85.00 te zijn
zie bevestigingsmail staat dat de verzekering nog eens USD $7.65 extra kost zie –> bevestigingsmail di 11-7-2017 22:28
Beste klant,
Bedankt voor het winkelen bij ons.
Uw bestelling is op 2017-07-11 verzonden via DHL. Het trackingnummer is 6171835563. Levering duurt meestal een week.
NOTE:De online trackinginformatie wordt mogelijk iets later bijgewerkt dan de werkelijke leveringssituatie; wij vragen u om geduld en te wachten op de updates.
Belgium: 32-2-7155050
Aarzel niet om contact met ons op te nemen als u nog meer vragen hebt, wij helpen u graag.
CustomerService
www.miniinthebox.com

op de bevestigingsmail staat dat de verzekering nog eens USD $7.65
op jullie bevestigingsmail dd di 11-7-2017 22:28 staat :
Betalingsbevestiging
Beste andre janssens,
We willen u graag mededelen dat uw betaling is ontvangen en dat Bestelnr. #27767372 wordt verwerkt.
Zodra de artikelen zijn verpakt, worden ze onmiddellijk naar u verzonden. En u kunt de status ervan op elk moment bekijken.
Mocht u nog vragen hebben over uw betaling, neem dan gerust Contact met ons op.
We hopen dat u prettig hebt gewinkeld bij ons!
Het MiniInTheBox.com Team
beekstr 29, oordegem beekstr 29, oordegem
Verzending via: Expressverzending
Bestelde artikelen
Artikel(en) Aantal Prijs
Originele SanDisk hoge snelheid SDHC-geheugenkaart – zwart (128GB / klasse 10 80MB / s) (1) (48) 1 USD $49.99

Voor Schokbestendig Waterbestendig hoesje Volledige behuizing hoesje Effen kleur Hard Metaal voor Samsung A3 (2017) A5 (2017)
(0) (16) 1 USD $29.99
Subtotaal (2 artikelen): USD $79.98
Verzendkosten en Verzekering: USD $7.65
Totaalbedrag: USD $87.63

* Als u de dekking tegen invoerrechten & belasting koopt en aan de zending bij aflevering extra invoerrechten en belasting zijn toegevoegd,
neem dan contact op met onze Klantenservice en wij zullen u compenseren voor de betaalde invoerrechten en belasting.

en plots verschijn hier dat er nog mogelijks douanekosten bij komen –> zie bovengaande bepaling met *

ik krijg geen pakket toe
begin te zoeken en wat blijkt de zending staat on hold

doe de track and trace en via mijn telefonisch contact 027155050 met DHL in Belgie krijg ik melding dat er nog extra douanekosten zijn op de bestelling deze verbind me door met de facturatiedienst en er blijkt dat ik nogmaals 39 € dien te betalen aan douanekosten ,
dat ze mij daarover een mail zullen sturen .

deze gang van zaken doen is totaal ongehoord .

ik wens dan ook een officiële klacht in te dienen

dat mijn zending mij thuis wordt bezorgd voor bedrag van 77.58 € zonder enige kosten , noch voor verzending , noch voor douanekosten .
– want op de bestelling is er melding van gratis verzending zie bijlage
– nergens is vermeld dat de zending van buiten EU komt en dat er nog mogelijks douanekosten op zijn

ik zal de gang van zaken ook overmaken aan paypal en daar een officiele klacht bij indienen en de betaling terugeisen

hopende op een snelle reactie

Janssens Andre
beekstraat 29 te 9340 Oordegem
+32 0()473 55 61 09
omsteker@msn.com

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar MiniInTheBox.com over deze klacht.

Bericht van MiniInTheBox.com

3 maanden geleden - Geachte meneer Janssens, Wij berekenen geen rembourskosten en/of verzendkosten achteraf. Alle eventuele extra kosten worden berekend door de Nederlandse douane en/of Nederlandse vestigingen van de koeriersbedrijven. Wij ontvangen hier geen cent van. Het wordt duidelijk vermeldt op al onze websites dat er invoerkosten kunnen zijn als men iets in China besteld. Iedere klant kan zich verzekeren tegen alle extra kosten bij het bestellen. Ook dit wordt duidelijk vermeldt. Deze optie is zelfs standaard aangevinkt. Mochten er extra en/of invoerkosten ontstaan en de klant heeft zich verzekerd bij ons tegen deze kosten, zullen deze naderhand door ons terugbetaald worden, daar wij niet van te voren weten wat de douane en koeriersbedrijven in Nederland berekenen. Het weigeren van een bestelling heeft geen zin, want de koerier zal het product hoogstwaarschijnlijk niet terugsturen, Neemt u contact op met de koerier als u een bestelling geweigerd heeft, voordat zij uw bestelling vernietigen. U kunt de aanvraag tot terugbetaling doen via onze klantenservice. Wij adviseren u om zich in te loggen in uw account op een normale pc, want de gegevens zijn niet allemaal zichtbaar op sommige mobiele telefoons. Als u contact wilt opnemen met de klantenservice dan logt u zich in in uw account en dan gaat u naar "mijn bestellingen", u klikt op uw bestelnummer en dan klikt u op "een ticket openen" De klantenservice zal dan binnen 24 uur antwoorden. Mvrgr. Maartje Jansen klantenservice Nederland/Belgie

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door MiniInTheBox.com in behandeling genomen

MiniInTheBox.com

Heeft op 19 juli 2017 om 21:46 geantwoord

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat MiniInTheBox.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door omsteker