Klacht: ongeoorloofd bewaren van een aanbetaling

op 19 maart 2020 over altijd raak penders in de categorie Auto Onderdelen

Deze tekst is met behulp van een vertaalalp uit het Duits in het Nederlands vertaald, dus mijn excuses voor eventuele fouten!

Ik was op zoek naar een bestuurdersdeur voor mijn Hyundai IX35 via een platform voor gebruikte onderdelen! Toen kreeg ik een mailtje van Altijd Raak Penders BV-Sales dat je mij zo’n deur kunt aanbieden!

Het contact was vriendelijk tot ik de deur wilde ophalen in Vlaardingen! Daar veranderde de toon en werd ik behandeld als het laatste vuil.

De verkoper, de heer Alexander, had me foto’s van het donorvoertuig gestuurd! Het voertuig was een zwarte IX 35 met frontschade! Het bestuurdersportier zag er goed uit. We spraken af ​​dat de deur geen spiegel zou hebben. Dat was voor mij geen probleem. De conditie is van binnen en van buiten zeer goed en zonder gebreken. De foto’s lieten me dat ook zien! Na verduidelijking van de beschrijving van reserveonderdelen Deur voor IX 35 volledig binnen en buiten met alle bevestigingen en schakelaars en handgrepen zonder gebreken, alleen zonder spiegel! De deurkozijnafdichting moet er ook zijn, ik zou zelfs de mogelijkheid moeten krijgen om door de auto te kijken voor eventuele andere onderdelen. ”Dan moet ik dan € 150,00 betalen voor de voorbereidende werkzaamheden! Ik wilde de deur, ik heb de borg van € 150,00 op zaterdag overgemaakt. De totale prijs voor de deur hierboven beschreven was € 500,00. Toen belde ik maandag Altijd Raak Penders en vroeg wanneer de deur van de zwarte Hyundai IX35 zou worden verwijderd!

Mij ​​werd verteld vanaf maandagmiddag! Er moesten slechts 5 schroeven worden losgedraaid en er moest één plug worden getrokken. Ik heb mijn bezoek voor dinsdag aangekondigd! Er waren tenslotte meer dan 440 km heen en terug en het kostte me ongeveer 3 uur om er te komen.

Toen ik daar aankwam, kwam een ​​medewerker het kantoor uit en liet me een verroeste en volledig rotte witte deur zien, zonder hulpstukken en zonder binnenbekleding! Bovendien had de deur in het onderste gedeelte een strook van ongeveer 10 cm breed die met plastic was bekleed.

Corona heeft naar verluidt alleen telefonische communicatie met meneer Alexander mogelijk gemaakt. Hoewel de medewerker die voor mij zorgde steeds weer het kantoor binnenkwam en verliet en dat allemaal zonder speciale bescherming.

De verkoper, de heer Alexander, vertelde me telefonisch zeer onvriendelijk: Hij heeft alleen deze deur en ik kan hem hebben voor € 500,00 of ik kan weer zonder deur! Het zou passen bij de aangeboden deur!

Ik ging terug zonder deur en vroeg om de borg? Omdat de deur op geen enkele manier overeenkwam met de aangeboden deur.

Hij antwoordde: Het geld, de € 150,00 is voor het voorbereidende werk!

De aangeboden deur was een oude deur zonder binnenbekleding en zonder hulpstukken. Het leek er eeuwenlang te zijn omdat er overal algen of verdigris waren!

Als het echt is verwijderd, wat ik niet geloof, duurt het tot 10 minuten om een ​​autodeur te verwijderen!

Omdat er slechts 5 schroeven moeten worden losgedraaid en een plug wordt getrokken!

€ 150,00 inhouden is een wang en ik noem het fraude!

Het bedrijf Altijd Raak Penders BV - Verkoop stort € 130,00 van de aanbetaling terug op mijn rekening en kan de € 20,00 behouden voor het losdraaien van de 5 schroeven en het verwijderen van de plug.
Dan maak ik geen aanspraak meer op de reis naar Vlaardingen. Vervolgens post ik de kosten van de reis en de verloren tijd onder ervaring met het bovengenoemde bedrijf.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over altijd raak penders

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over altijd raak penders nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Hyundai IX35