Klacht: Ongeloofwaardig, arrogant en anti-klantvriendelijk

op 30 juli 2016 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Op 18 juli win ik een veiling voor Van der Valk Houten met ontbijt & all-inclusive diner. Op het moment dat ik deze veiling wil gaan betalen, ontdek ik dat er geen beschikbaarheid is t/m het einde van het jaar. Het is alleen mogelijk om te reserveren als je een upgrade doet. Ik spreek Vakantieveilingen hierop aan en als reactie krijg ik de keus om kosteloos deze veiling te annuleren. Deze veiling laat ik vervolgens annuleren.

Een dag later win ik 2 veilingen. Ik heb al een bon voor een hotel waar ik za. 30-07 wil overnachten. Zoek nog 2 hotels voor vrij. 29-07 en zo 31-07. Vervolgens win ik 2 veilingen. Veiling 1 is hotel Grand Winston / B-Aparthotel Kennedy en heeft beschikbaarheid voor zo 31 juli. Veiling 2 is een Mystery hotel en betreft het Golden Tulip in Den Bosch. Dit hotel heeft beschikbaarheid op vrij. 29-07. Dus ik heb voor een volledig weekend hotelovernachtingen.

Omdat ik erg enthousiast ben over mijn eerste veiling neem ik contact op met het hotel. Er staat namelijk in mijn veiling dat het gaat om hotel Grand Winston uit Rijswijk. Het Grand Winston hotel laat mij weten geen arrangement aan te bieden op het moment via Vakantieveilingen. De medewerker van het hotel, kijkt met mij mee naar de veiling die ik gewonnen heb, aangezien de veiling hiervan nog dagelijks loopt.

We komen erachter dat de medewerker andere informatie ziet staan bij de veiling dan dat ik zie staan. De medewerker van het hotel ziet dat het gaan om B-Aparthotel Kennedy, terwijl ik hotel Grand Winston zie.

Neem direct contact op met Vakantieveilingen. In plaats van dat ik de voordeel van de twijfel krijg, word ik aan de telefoon niet geloofd. Op de vraag wat ik kan doen antwoord de medewerkster met een diepe zucht: “Meneer, u kunt een screenshot maken van uw gewonnen veiling met de informatie die daarbij staat. Wellicht kunnen we dan iets voor u betekenen.” Wellicht / iets – hoezo deze woorden, lekker bevooroordeeld Vakantieveilingen!

Tenslotte stel ik de vraag: Mevrouw als ik over een aantal dagen een reactie hierop krijg, dan is wellicht de beschikbaarheid weg bij 1 of 2 hotels die ik wil gaan boeken. Zal ik alvast (Mystery) hotel Golden Tulip uit Den Bosch gaan reserveren voor vrij. 29 juli en als ik in het gelijk word gesteld dan kan Vakantieveilingen altijd deze veiling nog annuleren. De medewerkster verzocht mij NIET te reserveren, aangezien annuleren alleen mogelijk is als er nog niet gereserveerd is.

Er komen 2 reacties op mijn mail met screenshot. De 1e reactie komt van Stephanie op 22 juli: De gewonnen veiling is niet van World Hotel Grand Winston, maar van B-aparthotel Kennedy. In de veilingtekst heeft dus helaas verkeerde informatie gestaan. Hotel Grand Winston zal binnenkort haar deuren sluiten en deze veilingen bieden wij dus niet meer aan. Als je om deze reden de veiling wil annuleren dan horen wij het graag van je.

De 2 reactie komt van Nicole op 27 juli: Ik heb uw vraag uitgezet bij de betreffende afdeling en heb inmiddels een antwoord ontvangen. De vrijdag en zaterdag is op basis van actiebeschikbaarheid. Wij als Vakantieveilingen kunnen dit niet inladen, dit gebeurt door de aanbieder. Wanneer er geen beschikbaarheid wordt aangegeven in de kalender, is het helaas niet mogelijk om te reserveren voor de betreffende dag. Gezien u heeft aangegeven graag te willen reserveren op een vrijdag of zaterdag en dit helaas niet mogelijk is, kan ik u het alternatief van een ruilveiling aanbieden. Dit houdt in dat u een nieuwe veiling mag winnen voor minstens hetzelfde bedrag (62.00 euro). De nieuwe veiling mag geen product betreffen. Deze veiling zal dan worden geannuleerd , waarvan u het betaalde bedrag retour zult ontvangen. Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en verneem graag van u of u gebruik wenst te maken van de ruilveiling.

Medewerkster Nicole heeft het in haar mail over B-aparthotel Kennedy, maar inhoudelijk gaat het over (Mystery) hotel Golden Tulip uit Den Bosch. Omdat ik gevraagd had of Vakantieveilingen mij schriftelijk wilde bevestigen dat ik deze veiling mag annuleren als blijkt dat de andere veiling niet van Grand Winston blijkt te zijn en er is vervolgens voor deze veiling geen beschikbaarheid meer.

Gisteren gebeld met Vakantieveilingen. De situatie leek mij duidelijk voor beide partijen. Helaas Vakantieveilingen doet alsof het gaat om 2 transacties van een miljoen ofzo. De eerst veiling word geannuleerd, maar niet direct. Volgens de medewerkster moet dit gebeuren door haar manager, aangezien hun de bevoegdheid niet hebben. Dit laatste klopt niet, aangezien er in het verleden door de klantenservice veilingen zijn geannuleerd bij mij, die ook hotelovernachtingen betroffen.

Daarnaast verteld de medewerkster dat haar manager met mij maandag telefonisch contact gaat zoeken, aangezien de manager mij wil spreken over de gang van zaken vanaf mijn kant. Mijn kant!?? Worden de zaken nu omgedraaid. Vakantieveiling liegt, doet arrogant en zeer moeilijk, terwijl hun fouten hebben gemaakt! Daarnaast heeft de consument altijd het recht een veiling te annuleren (zie mijn vorige klacht), alleen Vakantieveilingen maakt een eigen verhaal hierbij en zet in haar algemene voorwaarden dat arrangementen met een tijdsduur tot de uitzonderingen behoren van het herroepingsrecht. Dit laatste is niet waar en dat heeft het Juridisch Loket ook aan mij schriftelijk bevestigd + 2 advocaat kantoren uit Den Haag en Amsterdam.

De tweede veiling hotel Golden Tulip uit Den Bosch word niet geannuleerd. omdat de medewerkster geen aantekening kan vinden hierover dat deze veiling eventueel geannuleerd mag worden. M.a.w. de klant is verantwoordelijk voor de notities die Vakantieveilingen maakt bij het profiel van de klant.

Kort samengevat. Veiling van Van der Valk Houten is niet te reserveren zonder upgrade, omdat er geen beschikbaarheid is voor de komende 5 maanden! Veiling B-Aparthotel Kennedy klopt niet, aangezien er verkeerde informatie stond en staat bij mijn gewonnen veiling. En als laatste veiling hotel Golden Tulip uit Den Bosch heeft op de dag dat ik antwoord kreeg op mijn klacht m.b.t. B-Aparthotel Kennedy geen beschikbaarheid meer op vrijdag 29 juli. Al met al heb ik dus helemaal niks.

Vakantieveilingen bied zowel telefonisch als schriftelijk GEEN excuses aan voor de gang van zaken. Nee, omgedraaid ze willen mij spreken over de gang van zaken! Daarnaast word er gelogen door medewerkers van Vakantieveilingen! Ben al heel erg lang klant en heb al minstens 300 veilingen gewonnen en betaald. Toch gaat Vakantieveilingen na al die jaren ervaring op deze manier met hun klanten om!!!!

Als beide veilingen kosteloos worden geannuleerd. Als Vakantieveilingen gemeend zijn excuses aanbied voor de gang van zaken. Er publiekelijk toegegeven word door Vakantieveilingen, dat ook veilingen van hotelovernachting te annuleren zijn mits dit gebeurd binnen de 14 dagen.
Er aan mij een duidelijk uitleg gegeven word, hoe dit allemaal zo heeft kunnen ontstaan. Mij een goede compensatie word aangeboden, dus geen kortingscode van € 5,- of € 10,-

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 02 augustus 2016 om 07:39 geantwoord

Beste meneer,
Bedankt voor uw uitgebreide uitleg over het contact met de klantenservice.
Ik begreep dat u gisteren contact heeft gehad met mijn manager en naar ik begreep was dat een zeer prettig gesprek en is uw klacht naar wens opgelost.
Laat het gerust weten als wij nog iets voor u kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet, Lotte

Alle klachten die gemeld zijn door Kelvin Sosef