Klacht: oneigenlijke incasso

op 17 mei 2019 over The Warranty Group in de categorie Verzekering

In 2015 heb ik per brief en mail het contract beëindigd van de ING woonlastenverzekering. Deze was gekoppeld aan mijn ING hypotheek en deze was namelijk ook beëindigd. In 2017 ben ik verhuisd en op mijn nieuwe adres ontving ik in december 2017 van de The Warranty Group dat de incasso van mijn INGwoonlastenverzekering in 2018 zou starten. Begin 2018 wederom een brief waarin ze mij stellen dat de incasso gaat starten. Verzocht werd het bijgevoegde formulier ondertekend retour te sturen. Ik heb er verder geen acht op geslagen want niets ondertekent, kan er niets gebeuren. Ik had andere zorgen: in 2017 belandde ik in een reorganisatie. Enfin, ik had niets in de gaten totdat ik mijn rekening bij de ING in 2019 beëindig en gebruik maak van de overstapservice. Bij het controleren van de overstapservice, bleek dat ik heel 2018 en tot de dag van vandaag een incassobedrag overmaak naar de TWG services ( the Warranty Group).
Hoe is het mogelijk dat je na beëidiging van een INGwoonlastenbeschermer je telkens elk jaar dit contract moet beëindigen? Dit riekt naar oplichting. De ING geeft geen commentaar en trekt haar handen af van deze kwestie. Zij voelen zich niet verantwoordelijk voor het onbetamelijk handelen van een organisatie waarmee zij een contract hebben.

Hierbij hoop ik een signaal af te geven dat deze verzekeraar erg slinks te werk gaat en hoop ik dat dit soort praktijken snel verleden tijd zullen zijn. In ieder geval zal ik aangifte doen en via mijn rechtsbijstand het onterecht geïncasseerde bedrag terugvorderen.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over The Warranty Group

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over The Warranty Group nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Todi