Klacht: Oneerlijke transactie

op 28 september 2017 over Viagogo in de categorie Kaartenverkoop

Mijn dochter kocht twee tickets voor “Het Zwanenmeer” en betaalde met creditkaart € 202,93 Euro in plaats van € 160 die zij online zag. Zij meldde dit en leerde dat er geen terugbetaling mogelijk is volgens de algemene voorwaarden van Viagogo.
Echter, de wetgeving binnen België en de Europese wetgeving voorziet in een bedenktermijn van 14 dagen, dus moet dit bedrag terugbetaald wordt op haar creditcard (autorisatiecode 756285).
De antwoorden die zij krijgt zijn in het Spaans, wat ook niet wettelijk is, gezien Spaans geen officiële taal is in België van waaruit zij de tickets bestelde.
Slotsom : zij werd niet adequaat geïnformeerd over de extra onkosten wat niet conform de wetgeving is, én de antwoorden die ze krijgt zijn in het Spaans (zeggend dat een van de talen waarin geantwoord wordt het Nederlands is, maar blijkbaar wordt dat dan toch niet begrepen).

Bij niet terugbetaling zal ik genoodzaakt zijn onze verzekering rechtsbijstand in te schakelen om de organisatie formeel in gebreke te stellen.

Na terugbetaling van dit bedrag op de rekening (creditkaart) van mijn dochter.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Viagogo

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Viagogo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door steven stevens