Klacht: Oneerlijke overstapactie

op 27 november 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Ik was voor de AH benaderd om naar Oxxio over te stappen voor een lager termijnbedrag en als cadeau (iPhone, laptop, etc.)
Ze hebben een termijnbedrag uitgebracht die helemaal niet reeel was, omdat het toch lager was wat ik toen bij de andere leverancier had betaald was ik overgestapt. Nu moet ik 150 euro bijbetalen voor mijn jaarnota. Omdat Oxxio niet eerlijk met zijn overstapacties is, en omdat ik nu duurder uit ben dan vorig jaar, wil ik zo snel mogelijk bij Oxxio weg.
Ik was ook nog zo stom geweest om een contract van 3 jaar te tekenen….dus komt een boete bij. Ze kunnen natuurlijk zeggen dat ik de kleine letters niet heb gelezen en dat het allemaal mijn fout is, maar telefonisch hebben ze duidelijk gezegd dat er geen addertjes onder het gras liggen…..mijn conclusie is: ze gaan je met lege beloftes benaderen want meestal geloof je wel wat je hoort en ga je daarvan uit dat het de waarheid is en je gaat niet naar de kleine letters en opzegbedragen kijken, wat heel erg fout is. Al met al met die extra betalingen kom je wel de kosten van je cadeau telefoon eruit + met hogere maandlasten….. ik vind ze heel erg misleidend. Ik had nooit mijn vorige contract moeten opzeggen.

Ik zou het heel graag op prijs stellen als ik de boete voor het overstappen niet zou moeten betalen.

5 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 28 november 2016 om 08:57 geantwoord

Beste mevrouw Tihanyi,

Ik kan mij goed voorstellen dat je ons om een opheldering vraagt. Toch leg ik graag uit waarom we niet de boetes aan je vergoeden als je overweegt om over te stappen.

Je bijbetaling bedraagt 159,44 euro. Dit betekent dat je ongeveer 13 euro ongeveer te weinig hebt betaald. Dit betekent dat je termijnbedrag die we hadden vastgesteld aan het begin van je contract van 45 euro juist goed en voldoende was. We hebben dit aangepast naar 30 euro, omdat je op 21 December 2015 aangaf, dat er juist een lager termijnbedrag was afgesproken toen je door ons benaderd bent. Toch als je overstapt doen we een herberekening van het termijnbedrag op basis van het verbruik van het verleden. De colporteur heeft destijds een berekening gemaakt van het recente verbruik, die natuurlijk nog kan wijzigen.

Indien je de jaarnota niet in één keer kunt betalen, dan bieden we graag een ruime betalingsregeling aan. We gaan helaas niet over tot het vergoeden van boetes al je overweegt om over te stappen.

Groet, Esther
Oxxio Webcare

Heeft op 03 december 2016 om 10:35 geantwoord

vind het heel spijtig dat Oxxio het recht heeft om consumenten te misleiden met hun actie. Het bedrijf geeft het zelf aan dat het beloofde bedrag waarmee ik heb overgestapt helemaal niet klopte... daarom heb ik gebeld waarom mijn maandlast opeens hoger uitkwam dan wat de medewerker voor de AH heeft berekend. Ik voel me opgelicht. Wat heeft t overstappen voor mij opgeleverd? U kunt het ook zien dat ik er duurder uit ben met alles.

Alle klachten die gemeld zijn door Monika Tihanyi