Klacht: Onduidelijke en slechte dienstverlening

op 29 januari 2014 over Adecco in de categorie Uitzendbureaus

Adecco hoeft nooit werk voor me te vinden want dat vind ik altijd zelf. Het enige wat zij vervolgens moeten doen is het contract opstellen en mij op tijd en goed uitbetalen. Dit gaat regelmatig mis. Zo werden mijn vakantie-uren niet op tijd uitbetaald omdat dit in een kolom stond waar ze niet altijd kijken… Het enige contact wat ik heb is rondom het verlengen van een contract (wat zij brengen alsof ze dat voor mij geregeld hebben) en bij klachten. De wijze van benaderen is alsof ik een zesjarig kind ben wat de wereld niet goed begrijpt, dit vind ik erg storend en niet passen bij een bedrijf wat ook contacten moet kunnen onderhouden met hoger opgeleiden. Er wordt zelden een oplossing gebracht en als je een week moet wachten op je geld omdat zij een fout hebben gemaakt dan wordt dat ‘normaal’ gevonden. Het werken via twee vestigingen is blijkbaar erg ingewikkeld en wordt door elkaar gegooid. Er zit een vertraging van een week op de uitbetaling, anderhalve week na de betreffende week wordt je uitbetaald. Twee weken geleden heb ik twee medische behandelingen gehad die ik heb opgegeven als kort verzuim. Afgelopen maandag werd ik gebeld dat er bewijs van moest komen. Dit vind ik vreemd omdat het een budget is wat wordt opgebouwd vanuit mijn eigen gewerkte uren en voor vakantie-uren hoef ik ook geen bewijs te overleggen. Het moest ook nog dezelfde dag aangeleverd worden (niet erg praktisch, niet iedereen kijkt regelmatig zijn e-mail). Nu blijkt vandaag (woensdag)dat ik vanuit mijn contract helemaal geen recht heb op kort verzuim, dit is mij niet gemeld en er staat in een door hen aan mij uitgereikte folder letterlijk dat ik daar wel recht op heb. Bovendien had de dame aan de telefoon dit natuurlijk kunnen uitzoeken voordat ik op stel en sprong alle bewijzen bij elkaar moest zoeken.
Eerder heb ik klachten geuit en er is verbetering beloofd, hier is totaal geen sprake van.
Mijn contract is na een half jaar met een jaar verlengd, maar dit was geen contractverlenging (volgens Adecco), het was een arbeidsverlenging. Vervolgens moest ik wel een contract tekenen. Mijn functie-omschrijving is niet correct en dit is al twee keer aangegeven maar niet aangepast. Eerder hebben ze weleens geweigerd mij voor te stellen op een afdeling omdat het werk niet aan zou sluiten bij mijn werkervaring, uiteindelijk heb ik op de betreffende afdeling een jaar gewerkt.
Omdat het bedrijf enkel zaken doet met Adecco zit ik vast aan dit uitzendbureau. Afhankelijk zijn van een bedrijf wat je niet beleefd behandeld en hun werk niet goed doet zorgt voor erg veel frustratie, het kost me veel energie en tijd om te krijgen waar ik recht op heb.

Verandering van serviceverlening zodat je wordt behandeld als een volwassene wat een gelijke is, die werkt zodat jij ook betaald krijgt. Het aanpassen van mijn contract zodat de functie-beschrijving klopt. Enigszins voorbereid zijn als je een contract komt tekenen zodat er niet gevraagd wordt wat voor werk je eigenlijk doet (hallo, dat hoor jij te weten). Snellere verwerking van uren zodat eventuele aanvullingen niet op stel en sprong verzorgd hoeven te worden. Zorgvuldiger werken zodat er minder fouten worden gemaakt.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Adecco over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb Adecco een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Adecco in behandeling genomen

Adecco

Heeft op 24 maart 2014 om 14:10 geantwoord

Er is contact opgenomen door de branchmanager van Adecco. Deze heeft excuses gemaakt en duidelijke vervolgafspraken met mevrouw Ter Braak afgesproken.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Adecco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Namaj11