Klacht: Onduidelijke dienstregeling

op 09 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Goedemiddag,

Om 16.42 stond ik bij busstation Waardenburg om lijn 47 richting Geldermalsen te nemen, aangezien er werd aangegeven dat deze halte is komen te vervallen, maar de data niet duidelijk was heb ik contact opgenomen met de Klantenservice van Arriva op tel. 0800-0232545 hierover, bijgaand stuur ik een foto met de onduidelijke info, volgens de medewerker Kevin zou vandaag lijn 47 richting Geldermalsen ook nog vanaf aangegeven noodhalte viaduct Zandweg (Friteszaak) – A2 of halte Achterweg volgens dienstregeling om 16.53 vertrekken.

Ondanks vanaf 16.49 bij halte viaduct Zandweg (Friteszaak) te staan is bus 47 niet geweest dus heb ik weer contact opgenomen met de Klantenservice, waarmee ik wederom contact had met ene Kevin, die zou een en ander nagaan en zag dat bus 47 erg was verlaat en heel lang had stil gestaan in Gorkem, heb toen aangegeven dat ik bus 47 verder nog zou afwachten.
Na nog langer te hebben gewacht en nog steeds geen bus 47 te hebben gezien, nam ik voor de 3e keer contact op met de Klantenservice en kreeg ik ene Jolanda te spreken waaraan ik nogmaals het hele verhaal uitlegde, maar gek genoeg kon zij aan de GPS-gegeven van bus 47 zien dat deze wel om 16.53 bij de halte was, alleen waarschijnlijk niet bij de halte die was aangegeven bij busstation Waardenburg, ze stelde voor nog een keer te informeren bij diegene die deze lijn inzette en zou mij daarover terugbellen zodra ze meer info had, zo gezegd zo gedaan en Jolanda kon als info doorgeven dat de opstaphalte 1 halte voor busstation Waardenburg was nl. halte Achterweg en niet de halte viaduct Zandweg (Friteszaak), wat ik erg vreemd vond, omdat er werd aangegeven rotonde werkzaamheden waren en die halte daar in de buurt, halte Achterweg, niet bereikbaar kon zijn daardoor, gaf ze vervolgens aan dat de werkzaamheden eerder waren gestopt en bus 47 weer volgens normale dienstregeling zou rijden.

Zoals u begrijpt ben ik niet tevreden over de service van Arriva, de verkeerde info, en daardoor reizigers hiermee op het verkeerde spoor te zetten. Ik heb hierdoor ten eerste de bus van 16.53 gemist en heb ik een uur moeten wachten op de volgende. Aangezien de informatiebrief bij busstation Waardenburg nog steeds aanwezig is en mochten er vanavond nog reizigers gebruik willen maken van bus 47 richting Geldermalsen, dan ben ik bang dat u meer klachten zult krijgen.
Verder ben ik zeer tevreden over de medewerker Jolanda van Arriva, die mij uiteindelijk duidelijke en relevante informatie heeft gegeven zodat ik uiteindelijk de volgende bus 47 van 17.53 heb kunnen nemen.

Bij deze gaarne het verzoek om in het vervolg juiste en duidelijke informatie te plaatsen bij een vervallen halte om dit soort kwalijke fouten en frustraties te voorkomen, ondanks dit heb ik altijd zeer tevreden met de Arriva gereisd, maar deze ervaring brengt direct een behoorlijke teleurstelling teweeg.

Groet,
Mevrouw M.M. Marto

Duidelijke en juiste informatie aangeven bij vervallen halte en juiste informatie bij de Klantenservice Arriva, hierbuiten valt de medewerker Jolanda die mij op de juiste manier heeft geholpen en de juiste service heeft geboden door mij terug te bellen om een en ander te informeren.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 09 juli 2017 om 22:04 geantwoord

Beste Mildred1,

Wat een vervelende reiservaring heb je gehad vandaag zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je hier enorm van baalt. Ik begrijp dat de situatie omtrent de omleiding niet geheel duidelijk is geweest voor alle partijen.

Ik heb hier intern een melding van gemaakt zodat dit besproken kan worden met de betrokken partijen en dit voor in de toekomst kunnen voorkomen.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak. Je compliment voor mijn collega Jolanda heb ik doorgegeven aan de teamleider. Dank daarvoor.

Ook wil ik je bedanken voor het melden van deze ervaring, zo kunnen we blijven werken aan verbetering.

^SH
Webcareteam Arriva