Klacht: Onduidelijke beoordeling en trage respons op vragen

op 13 juli 2016 over LOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte Mevrouw/Mijnheer,

Op aanraden van de LOI ben ik met Zakelijk Engels B1 en B2 begonnen. Ik had uitgelegd aan de dame van de LOI dat ik al 24 jaar in de UK heb gewoond en mijn Engels dus ‘native’ is, zelfs de Engelsen horen geen buitenlands accent. Toch raadde zij me aan zowel B1 als B2 te doen. Ik heb gesproken teksten/toetsen opgestuurd naar de LOI voor beoordeling, maar die kwamen vrij laag beoordeeld terug. Ik heb gevraagd wat de reden hiervoor is en het antwoord van de docent was als volgt:
“Geachte mevrouw Dols, (zelfs mijn naam is niet correct gespeld)
Eerlijk gezegd komt uw reactie niet onverwacht. Ik werd hier – voor de eerste keer in mijn 26 jaar bij de LOI – geconfronteerd met een onverwacht en deels onverklaarbaar ‘probleem’. Ik zal u proberen uit te leggen waarom.
De cursus die u volgt is Zakelijk Engels niveau 1. De gemiddelde cursist die daarvoor inschrijft beheerst het Engels ongeveer op B1 niveau. De ingezonden uitwerkingen bestaan uit een aantal simpele woorden + enkele eenvoudige antwoorden op eenvoudige vragen. Kunt u zich voorstellen dat ik meer dan een beetje huiverig ben om al direct aan het begin van de cursus met negens en tienen te gaan strooien. Had gekund, maar ik heb er voor gekozen om toch even de kat uit de boom te kijken (= te beluisteren in dit geval). Ik heb de cijfers stap voor stap naar boven bijgesteld; uw laatste cijfers zijn hoger dan die van C4 bijvoorbeeld.
Als u 24 jaar in Engeland hebt gewoond, dan verbaast het me dat u zich inschrijft voor een cursus op B1 niveau. Ik ken uw achtergrond niet, maar B2 lijkt me meer voor de hand te liggen.
Ter afsluiting: ik geef u bij de nog in te sturen uitwerkingen loon naar werken en prestatie, misschien zelfs een beetje meer dan dat. OK?”

Vervolgens heb hierop de vraag ingestuurd naar de LOI, of zij mij duidelijkheid konden verschaffen betreffende het antwoord van de docent, omdat ik hieruit niet kan opmaken hoe er beoordeelt wordt.
Op het moment dat ik lees dat een docent huiverig is om in het begin van een cursus met negens en tienen te ‘strooien’, dan kan ik die persoon niet meer echt serieus nemen als docent. Het komt hierop neer dat als iemand op school een toets goed maakt, zeg vrijwel foutloos, dan kan de leraar of docent dus tegen deze leerling zeggen dat het vrijwel foutloos was, maar toch maar een zeven krijgt omdat hij te huiverig is en eerst de kat uit de boom wilt kijken? De LOI geeft aan dat er geen correctierichtlijnen zijn en dat een docent iedere beoordeling kan geven die hij maar wilt. Een beoordeling wordt, zover ik weet, naar iemands prestaties/skills bepaald en mocht het zo zijn dat ik in een verder stadium in de cursus toch iets niet correct uitspreek, dan verwacht ik ook dat ik daar naar beoordeelt wordt. Dus als ik iets goed doe, verwacht ik een goede beoordeling, als ik iets minder goed, of zelfs slecht doe, verwacht ik een minder goede of slechte beoordeling EN met een goede en duidelijke onderbouwing, zodat ik er ook iets van leer. Want daar is de LOI immers voor.

Tevens vraagt de docent waarom ik B1 heb gekozen en niet meteen B2 ben gaan doen met mijn ervaring in de Engelse taal, terwijl door de LOI is geadviseerd om eerst B1 en dan B2 te doen. Ook dat is een puntje wat niet positief bijdraagt in het vertrouwen in de LOI.

Tot op heden geeft de klantenservice mij geen concreet antwoord en duurt de respons erg lang (2 weken terwijl er 5 werkdagen wordt aangegeven)

Ik hoop dat U mij kunt helpen.

Gewenste Oplossing:

In eerste instantie was ik tevreden geweest als mijn beoordeling zou worden herzien en worden beoordeeld naar kunnen.
Maar het vertrouwen in de klantenservice en hun behandeling van dergelijke issues en daarmee het vertrouwen in de LOI zijn dermate aangetast dat ik mijn geld terug eis, omdat zij niet voldoen aan mijn verwachtingen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar LOI over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door LOI in behandeling genomen

Bericht van LOI

8 maanden geleden - Beste Sandy, Jammer om te lezen dat je geen vertrouwen meer hebt in onze klantenservice. Wij zullen je klacht in behandeling nemen. Je kunt ervan verzekerd zijn dat wij je klacht serieus nemen en zorgvuldig zullen behandelen. Wij streven ernaar om je uiterlijk vrijdag een reactie te geven per e-mail. Met vriendelijke, Namens LOI Webcare Patricia

Bericht van LOI

8 maanden geleden - Beste Sandy, We hebben je zojuist een reactie per e-mail gestuurd als antwoord op je klacht. Met vriendelijke groet, Namens LOI Webcare Patricia

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat LOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

LOI

Heeft op 19 juli 2016 om 12:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door SandyDol