Klacht: Ondeugdelijke kast, slechte service

op 27 juni 2014 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Ik heb een kast gekocht van 250 euro, bij de verkoop werd gezegd dat de kast eenvoudig te monteren was, dat ik als leek dat ook makkelijk voor elkaar zou krijgen.
Eenmaal thuis blijkt dat er fabrieksfouten in de kast zitten, de gaten die de fabriek heeft voorgeboord zijn 10 cm naar links (ten opzichte van de gaten in de handleiding), waardoor de deur niet op de rails geschroefd kan worden.
Ik bel hierover met de Leen Bakker, het antwoord was letterlijk: ‘De fout is bij ons bekend, maar het is te duur om alle kasten terug te halen, we blijven ze dus gewoon verkopen’.
Op de vraag of ze dat dan bij het afsluiten van de koop er niet bij zouden vertellen werd simpelweg ‘nee, niet nodig’ gezegd.
Vervolgens kon ik wel zwart iemand de kast laten maken, een leuke bijverdienste voor die mensen, als je foute kasten verkoopt.
De manager was er niet, dus een dag later met hem contact opgenomen, maar wat was dat een onplezierige ervaring, hij was ronduit asociaal in zijn woordkeuze en taalgebruik.
Volgens de manager was de kast helemaal niet verkeerd gefabriceerd, en kon ik gewoon niet monteren, het was mijn eigen fout. (verder als de verpakking openen en de handleiding lezen waren we nog niet gekomen)
Ik mocht wel een klachtenformulier met foto’s insturen, hier zou dan z.s.m. op gereageerd worden. (maximaal 2 weken)
Het is ondertussen 2 weken geleden, maar ondanks een aantal telefoontjes geen antwoord gehad op de klacht (het voorstel was mijns inziens redelijk: vergoed de montagekosten, of neem de kast terug).

Al met al dus een zeer waardeloze omgang met klanten, de manager is ronduit respectloos (het vloerpersoneel was vriendelijk, maarja ‘zij konden niets doen’) en ze hebben er schijnbaar geen enkel probleem mee om ondeugdelijke producten te verkopen zonder hier iets over te vermelden.

Vergoeding montagekosten

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Leen Bakker in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door td1992