Klacht: ondeugdelijk product

op 21 januari 2014 over Sony in de categorie Electronica Merken

Hoewel wij tot nu altijd tevreden waren over Sony producten (vanaf jaren ’80 vorige eeuw tuner, cassetterecorder, Cd-speler, 4 analoge spiegelreflexcamera’s van uw voorganger Minolta, 3 digitale spiegelreflexcamera’s, mobiele telefoons) moeten wij nu helaas constateren dat wij van de “aandoening tevreden over Sony” voorgoed zijn genezen. En dat komt zo:

Op 10 september 2013 heeft mijn dochter Greta Muis bij u een laptop met onderstaande gegevens gekocht:

Serienummer: 54660259-0002410
‘Naam’ laptop: SVF1521C5E
Factuurnr.: 5021025421

Hierop heeft u garantie verleend. Het product heeft echter niet de eigenschappen die ik ervan mag verwachten en vertoont het volgende gebrek: de toets “S” zit sinds 22 september 2013 los. De laptop is in gebruik sinds 17 september 2013.

Hierbij stel ik u in gebreke, doe ik een beroep op de door u verstrekte garantie en verzoek u dan ook zo spoedig mogelijk tot herstel, het liefst vervanging, van het product over te gaan.

De laptop is toen rond half oktober 2013 opgehaald door uw servicecentrum omdat de harde schijf spontaan defect was. U heeft echter verzuimd om ook de toets “S” te repareren waarvoor al eerder telefonisch aan mijn dochter bevestigd was dat deze ook gerepareerd zou worden.
Het feit dat ook de harde schijf ineens defect was toont aan dat u een ondeugdelijk product heeft geleverd (overigens functioneert de harde schijf nu weer).

Mocht u van mening zijn dat de klacht niet gegrond is, dan wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die de garantie met zich meebrengt.

reparatie of vervanging

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Sony

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Sony nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door annemariemuis