Klacht: Ondeugdelijk Braun scheerapparaat 9293s

op 02 mei 2021 over Ibood in de categorie Deal-Sites

Artikel besteld op 2-6-2020. Kort na aankoop was een ratelend geluid hoorbaar en pas na verscheidene pogingen kwam het scheerapparaat op toeren. Na de klacht melding bij iBood kon ik het apparaat opsturen voor reparatie. Het onderzoek rapport gaf aan dat het apparaat niet goed kon werken door ondeugdelijk onderhoud en dat het niet onder de garantie valt. Met ondeugdelijk onderhoud wordt bedoeld dat het slecht is schoongemaakt. Tevens was de overbrenging niet goed en moest het opnieuw worden afgesteld.
Dit duidt mijns inziens aan dat het hier van meet af aan om een slecht afgeleverde scheerapparaat gaat.

De klacht heb ik ook neergelegd bij Braun PG Consumer Care, dit bedrijf bood ook aan om het naar een ander reparatie centrum te sturen. Het reparatie rapport luidt: ‘geen reparatie onder garantie door ondeugdelijk gebruik’.

De kosten van het eerste reparatie centrum heeft PG ‘uit coulance’ €70 overgemaakt voor de kosten van ongerepareerd terug zenden en voor de aankoop van een nieuw scheerhoofd.

Voor de kosten van het ongerepareerd terug sturen van het scheerapparaat door het tweede reparatie centrum wilde het PG mij tegemoet komen met een bedrag van €40 die ik niet heb geaccepteerd. Mijn ondeugdelijke scheerapparaat ligt dus nog steeds bij het tweede reparatie centrum.

Ik heb een ander scheerapparaat moeten kopen en stel dus geen prijs meer op een vervangend scheerapparaat.
Ik ben pas tevreden nadat het volledige aankoop bedrag is gerestitueerd.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ibood over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ibood in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht AB Gott

1 maand geleden - Beste, 6 Mei is mijn klacht door iBood gelezen en hoogstwaarschijnlijk gelijk in de shredder terecht gekomen. Tot op heden, 21 juni, nog geen verdere reactie op de klacht behandeling en ik vrees dat dat zo zal blijven. Of heeft Klacht.nl nog een stok achter de deur? Na mijn klacht over het ondeugdelijke scheerapparaat, dat door het service centrum als 'ondeugdelijk gebruik door de gebruiker' werd bestempeld met de verdere conclusie dat de overbrenging helemaal opnieuw moet worden afgesteld (imo het bewijs dat het apparaat reeds defect uit de fabriek is gekomen), heb ik de klacht ook bij Braun P&G personal care gemeld. Het apparaat werd ook weer aan een aan Braun gelieerd bedrijf ter keuring opgestuurd met hetzelfde resultaat, 'gebruiker heeft het apparaat onoordeelkundig behandeld'. Dit Braun P&G heeft wel de eerste keer (uit coulance) €70 overgemaakt voor gemaakte kosten en een tweede keer weer een bedrag aangeboden die ik heb afgeslagen omdat ik niet aan het lijntje wil worden gehouden. NB. Het lijkt alsof deze bedrijven onaantastbaar zijn voor de eenzame consument!

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ibood een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ibood

Heeft op 24 juni 2021 om 10:52 geantwoord

Beste AB Gott,

Twee verschillende reparatiecentra hebben onafhankelijk van elkaar geconcludeerd dat er geen sprake is van een ondeugdelijk product en dat de klacht helaas niet binnen de garantievoorwaarden valt. Desondanks is Braun PG je toch tegemoet gekomen met een compensatie.
Wij vertrouwen op het oordeel van de experts. Voor zover bij ons bekend heb je het tegendeel niet kunnen aantonen met onderbouwing.

Aangezien het product nu in handen is van Braun P G, zal je deze kwestie met hen verder op moeten lossen. Je zou hiervoor juridische informatie kunnen inwinnen bij het Juridisch Loket.

Met vriendelijke groeten,
iBOOD Webcare Team