Klacht: Ondeskundig en onprofessioneel bedrijfsvoering bij delta

op 07 juni 2016 over Delta in de categorie Energieleveranciers

Ik huur sinds begin feb een loods (lees bedrijfsunit) om mijn hobby (houtbewerking) uit te oefenen. Begon allemaal leuk, maar door ondeskundig personeel en slechte bedrijfsvoering bij delta zit ik er aan te denken om de loods op te zeggen of een andere leverancier te zoeken.

De loodsen zijn pas opgeleverd van de bouw. Ik ben dus eerste eigenaar. Ik sluit netjes een contract af bij delta. (Woonhuis was al bij delta). Er werd 3x bevestigd aan de tel dat de energie van de loods verrekend zou worden bij de energie van de woning. Er zouden geen extra kosten bij komen. De energie die ik thuis immers niet meer gebruik, gebruik ik nu in de loods. Een bevestiging was niet mogelijk via de mail. Personeel blijkt hier niet voor getraind te zijn. Niks zwart op wit dus.
Krijg ik na de eerste maand een factuur van €200,- uiteraard gebeld, 4 man aan de lijn gehad die werkelijk geen nuttig antwoord konden geven. Toen wist een manager te vertellen dat het een geschat bedrag is, gebaseerd op kosten van de vorige bewoner/huurder.
Best knap aangezien het nieuwe loodsen zijn.
Dit schijnt normaal te zijn zonder ook maar enige overleg wat ik zou kunnen verbruiken of wens te betalen per maand oid . Ik moest het maar betalen want factuur invorderen is niet mogelijk. Die 200,- zou bij de eindafrekening dan verrekend worden. Prima.

Omdat ik net een nieuw contract had afgesloten zou ik een X bedrag terug krijgen van delta als promotie. Dit zou dan ook een schrale troost zijn volgens de medewerkster. Dit tot op heden nog steeds niet gehad!
Dit was ook weer niet mogelijk om het zwart op wit te krijgen.

Echter een maand later ben ik verhuisd naar de loods er naast. Dit om mogelijk de loods in de toekomst te kopen wat bij de vorige loods niet zo handig was. Dan wordt dus uiteraard het energiecontract stop gezet op het oude adres.
De ellende zette zich voort. Er kwam een eindrekening. Moest ik boven op die 200,- nog eens 80,- bij betalen. Best grappig want gas en water is nog niet aangesloten en stroom had ik 4kw verbruikt.
Dus maar weer gebeld. (Een uur lang voor de zoveelste keer). Overal bevestigingen van gevraagd, NEE dat kunnen ze niet. Zijn ze niet in getraind om mails te sturen.
Hoe kan het dat tig opgeleide mensen bij delta geen mail kunnen sturen??
Bleek dat de EINDAFREKENING gebaseerd word op een schatting. Toen viel m’n mond open. Zeker omdat er in de loods SLIMMEmeters zijn geïnstalleerd. En per post heb ik de meterstanden opgestuurd. Blijkt dat delta geen slimme meter kan uitlezen. Meters kunnen enkel en alleen door de netbeheerder worden uitgelezen (in dit geval endurius). In het zelfde gesprek wordt verteld dat delta geen contact op neemt met endurius. Schijnt ook niet mogelijk te zijn.
Er zou een correctie worden gestuurd. Idd dit kreeg ik netjes. Maaaaar was een gas correctie. Stroom was nog steeds 183kw hoog tarief en 174kw laag tarief. Ik krijg nu 12,- terug. Zucht!!!
Nogmaals: er was maar 4kw gebruikt.

Nog steeds afwachtend hoe dit wordt opgelost. Vrees nog veel telefoontjes en frustratie.

Aangezien ik voor de loods waar in nu in zit ook een energiecontract moet hebben, voorspel ik ook hier een drama. Het einde van het jaar is er immers nog niet waar de eindstanden voor dat jaar worden bepaald.

Wordt nu even afwachten

Als het bedrijf met feitelijke cijfers werkt en dus niet eindafrekeningen opstellen op basis van een schatting.
Als ik deskundig en directe antwoorden zou kunnen krijgen, en dus niet iemand aan de lijn die geen antwoorden kan geven.
Bevestigingen zwart op wit krijgen over afspraken die gemaakt zijn.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Delta over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Japiejodokus