Klacht: Onderhoudscontract zonder goed onderhoud en met absurd hoge materiaalkosten

op 08 oktober 2017 over Feenstra in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Na jarenlang een onderhoudscontract bij Feenstra te hebben gehad (1x per 2 jaar volledige controle van de ketel) hebben we afgelopen april ons contract opgezegd omdat we naar ons gevoel werden opgelicht. Vervangstukken bij het laatste onderhoud aan de ketel werden aan 3x de normale verkoopprijs doorgerekend. Dan kan je als bedrijf wel zeggen dat je geen werkuren of voorrijkosten doorrekent als de klant een onderhoudscontract heeft, maar eigenlijk reken je die alsnog door met de absurd hoge materiaalkost.
Toen we telefonisch verhaal gingen halen, zei men droog dat dat nu eenmaal de prijs is die zij rekenen en dat ze het jammer vonden als wij daardoor zouden besluiten om weg te gaan. Verder werd er geen enkele moeite genomen om ons als klant te houden.

Als klap op de vuurpijl kwamen we mid september dit jaar terug uit onze vakantie. Geen verwarming, geen warm water. We hebben een andere warmteservice gebeld. Binnen 5 minuten had hij onze ketel hersteld. Hij vroeg ons hoe lang geleden was dat wij nog onderhoud aan onze ketel hadden laten verrichten en stond versteld dat dat nog afgelopen februari was gebeurd. Feenstra heeft JARENLANG geen enkele keer de condensafvoer gecheckt en hierdoor was de ketel vast komen te zitten. Dus emmer eronder, afvoeren, klaar… En een factuur van 75 euro voor iets dat in orde had moeten zijn.
Toen we hiervoor ook naar Feenstra belden, werd ons alweer droog verteld dat vergissingen en vergeten van hun onderhoudsmensen menselijk is.

Mijn simpele vraag: Waarom had ik dan een onderhoudscontract als voorrijkosten en werkuren alsnog ‘verborgen’ worden doorgerekend en er jarenlang onvoldoende onderhoud aan mijn ketel gebeurt?

Als Feenstra de kosten van de andere warmteservice op zich neemt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Feenstra over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Feenstra in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Feenstra een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Feenstra

Heeft op 11 oktober 2017 om 13:45 geantwoord

Geachte heer Vervacke,

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij intern navraag gedaan en kunnen wij u als volgt berichten.

Op 9 januari jl. is er een monteur bij u geweest voor het uitvoeren van onderhoud aan uw cv ketel. Tijdens het uitvoeren van onderhoud concludeerde de monteur dat de pakkingsplaat en de driewegklep vervangen dienen te worden.

Volgens onze administratie had u een basis serviceabonnement afgesloten voor uw cv-ketel. Dit houdt in dat er 2-jaarlijks onderhoud zal plaatsvinden. Het is exclusief arbeidsloon bij een storing en exclusief materiaalkosten bij storing en/of onderhoud.

U stelt ons aansprakelijk voor de door u gemaakte kosten bij derden. Wij zijn echter enkel aansprakelijk voor schade die door ons toedoen is veroorzaakt. In dit geval hebben wij geen schade veroorzaakt. Wij hebben het onderhoud conform de geldende richtlijnen uitgevoerd. Gezien bovenstaande zullen wij derhalve niet ingaan op uw gewenste oplossing.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Feenstra Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door jolleke77