Klacht: Onder valse voorwendselen uitgenodigd , zgfn. voor bemiddeling van een vacvature

op 05 mei 2012 over Adecco in de categorie Uitzendbureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op Donderdag 3 Mei werd ik telefonisch benaderd door Adecco Maastricht. Ik had gesolliciteerd op een bepaalde vacature die zij aanboden op nationale vacature Bank .

Telefonisch had ik een blunder gemaakt, de naam van de jongeman niet specifiek gevraagd..etc. etc.

Wat ik wel expliciet gevraagd had was of het een “intake gesprek” was of “EEN SERIEUZE BEMIDDELING VOOR DEZE VACATURE”!
NEE, was het antwoord,op mijn CV stond NIETS dat een bemiddeling kon verhinderen. Het enige is natuurlijk dat ik niet de enige applicant was op die functie en dat daarom later besloten zou worden of het betreffende bedrijf met mij een relatie aan zou gaan. Daar had ik vrede mee.

Maar ,op 4 Mei had ik de afspraak en meteen tijdens het openings-gesprek begon een vrouwelijke collega meteen al erg vreemde EISEN van de werkgever op te noemen die HELEMAAL NIET bij de vacature vermeld stonden en dat daarom dus mijn CV helemaal niet in aanmerking komt voor bemiddeling(???)
Zo zou een 3 jarige vervolg opleiding een eis zijn (egaal wat van richting!!!) Het bedrijf en de functie ter sprake was Volvo Maastricht, magazijn werk.
Dus , mijn 17 jarige ervaring in productie,expeditie en logistiek (waarvan 13 jaar bij Nedcar/Volvo Born) waren van geen belang voor Volvo Maastricht maar een 3 jarige afgeronde vervolg opleiding met bijvoorbeeld richting gezins-verzorging wel, de medewerker van Adecco bevestigde dit zelfs met een VOLMONDIG JA……. (??)

Natuurlijk was ik compleet overbluft door deze waanvertoning….
IK vroeg haar een kaartje met haar naam erop en ze graaide wat in een la en gaf me haar kaartje…..dacht ik . Thuis aangekomen bleek het een doodgewoon Adecco kaartje te zijn zonder enige naam.

Gewenste Oplossing:

Wat voor een oplossing is er voor dit walgelijk gebeuren???

Bericht van Adecco

8 jaren geleden - Geachte heer Nauts,Wij hebben uw klacht gezien op klacht.nl en vinden het jammer dat u een ontevreden gevoel heeft overgehouden aan uw contact met Adecco. Wij hebben de kwaliteit van onze dienstverlening hoog in het vaandel staan en zouden graag met u in contact komen om de klacht nader te bespreken. Uw contactgegevens zijn bij ons bekend en wij zullen op korte termijn contact met u opnemen.Met vriendelijke groet,Adecco Afdeling: Quality & CSR

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Adecco in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Adecco een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Adecco

Heeft op 09 augustus 2012 om 14:39 geantwoord

Geboden Oplossing:

Nadat de klacht is binnengekomen hebben wij meerdere malen per telefoon en mail contact proberen te zoeken met de indiener van de klacht om zaken uit te spreken. Helaas is hier tot op heden geen gehoor aan gegeven en beschouwen wij de klacht als afgehandeld. Met vriendelijke groet, Adecco

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Adecco beoordeeld.

Reactie van de melder van de klacht P. Nauts

8 jaren geleden - Jullie moeten niet liegen tegen werkzoekenden. ALS EERST beweert wordt dat mijn CV perfect is voor de vacature moet mij niet DE DAG ERNA op de vestiging meteen duidelijk worden gemaakt dat dit ineens NIET het geval is! Pré's en eisen van /en afkomstig van Adecco-vacatures moeten OP ELKE vacature site worden vermeld en NIET ALLEEN op de Adecco site zelf.

Alle klachten die gemeld zijn door P. Nauts