Klacht: Onbruikbare software geleverd

leopaans1964 op 25 augustus 2021 over Roxio in de categorie Algemeen

Ik ben de schoonzoon van de heer R.L.F. van der Eerden, en aangezien hij niet zo thuis is in de technologie omtrent het internet, neem ik het even waar voor hem.

Mijn schoonvader heeft enkele jaren geleden bij deze site het programma Roxio Easy CD DVD burning 2 versie 202B54A gekocht om cd’s en dvd’s te digitaliseren, en aangezien hij ook lp’s wilde digitaliseren, heeft hij op dezelfde site gekeken en zag toen dat hij deze versie kon upgraden naar Roxio Creator NTX8.
Na de aankoop van Roxio Creator NTX8 op 8 mei jl. kreeg hij een link om deze toepassing te downloaden, maar helaas crashte zijn computer, waardoor de installatie werd onderbroken.
Na het opstarten kon hij niks meer terug vinden, en ook in het configuratiescherm bleek dat de toepassing niet was gedownload.
Ook in de geschiedenis was niks meer terug te vinden.
Op een gegeven moment bleek toch het programma te zijn geinstalleerd.

Als hij het programma opstartte, duurde het 5 tot 10 minuten voor het programma werd opgestart.
Het lijkt mij dat dit niet normaal is.
Bovendien gebeurde het ook regelmatig dat het programma uit zichzelf meer tracks aanmaakte dan dat er op het origineel stonden, dus bijvoorbeeld dat er op een lp 10 tracks staan, en het programma er 14 of meer van maakt.
En ook kon hij na overzetten van de tracks het project niet opslaan.
Het programma gaf namelijk een foutmelding en zei dat het programma niet reageert.
Hierbij crasht het programma en moet het geforceerd worden afgesloten, en is hij het gemaakte project dus ook kwijt.

Na diverse mailwisseling werd er opnieuw een link gestuurd door Roxio(lees [email protected]) maar ook bij deze link gebeurde hetzelfde.

Na het mailen van door hun gevraagde informatie omtrent zijn computer gegevens bleek dat zijn computer niet geschikt bleek voor het werken met dit programma, terwijl hij wel degelijk had gekeken naar de systeemvereisten, en aangezien hij met het eerder aangekochte programma goed kon werken, en ook voldeed aan de eisen van het nieuwe programma, begreep hij niet waarom dit niet werkte.
Volgens Roxio bleek dat de bios versie verouderd was, en niet ontwikkeld was voor Windows 10,
Over het stuurprogramma van de grafische kaart hadden ze ook gezegd dat die niet in orde was.

Dit stond echter niet vermeld in de systeemvereisten.
Als zij bij de systeemvereisten hadden aangegeven dat dit programma niet geschikt was voor “verouderde” systemen of dat de grafische kaart aan speciale eisen moest voldoen, had hij natuurlijk nooit tot aankoop overgegaan.

Na dit antwoord was het nu wel duidelijk waarom het mis ging en het programma blijkbaar dus helemaal niet kan worden gebruikt waarvoor het bedoeld is.
Hij, maar ook ik wijten dit probleem aan de ontbrekende informatie die op de site vermeld staan.
Blijkbaar moet je computer dus 6 jaar of jonger zijn om dit programma te kunnen gebruiken.

Kortom, mijn schoonvader voelt zich hierdoor behoorlijk in de maling genomen en heeft een aankoop gedaan waar hij niks mee kan.
Maar de helpdesk heeft de klacht inmiddels afgesloten en gemeld als opgelost.

Uiteraard neem hij hier geen genoegen mee en wenst dat zij de systeemvereisten aanpassen, om potentiele klanten te behoeden van een miskoop, en wil hij zijn aankoopbedrag terug gestort hebben

Aanpassing systeemvereisten en terugbetaling van de aankoop, en excuses

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Roxio

Reactie van de melder van de klacht leopaans1964

1 jaar geleden - Aangezien Roxio de klacht niet in behandeling(???) neemt, dien ik een nieuwe klacht in over het bedrijf Corel, die hiermee samen werkt

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Roxio nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door leopaans1964