Klacht: Onbetrouwbaar. Nooit doen.

op 22 augustus 2017 over Gold Car in de categorie Autoverhuur

Hierbij een uiteenzetting van wat ons is overkomen.

Via Autoeurope hebben wij een auto gehuurd die we op de luchthaven van Mallorca zouden ophalen.
Vooraf heb ik goed de recensies gelezen welke maatschappij goed staat aangeschreven. Ook geeft de site van Autoeurope middels sterren aan welke maatschappij goed beoordeeld wordt.
Daarom hebben wij gekozen voor een wat duurdere maatschappij op jullie site nl. Rhodium. Deze had een beoordeling van 4,5 ster. ( Goldcar slechts 3 ) Bij het ontvangen van mijn bevestiging was er vermeld dat ik me moest melden bij de Goldcar balie.
Ik heb direct Auroeurope gebeld en gevraagd hoe dat in elkaar zit omdat ik geen zaken wil doen vanwege slechte recensies van Goldcar.
De medewerker garandeerde mij dat de verwijzing slechts bedoeld is om bij Rhodium balie uit te komen. Deze is ondergebracht bij Goldcar. Het zou een aparte balie zijn.

Bij aankomst in Mallorca bleek dat er geen aparte balie was van Rhodium. Er staat een bordje bij Goldcar balie . Thats it.
Er stonden 5 jongen vrouwen op een rij. Ik werd geholpen door Mw. xxxxxxx xxxx. Na het inleveren van ID, rijbewijs en credit card verzocht ze mij om de betaling middels de groenen pin knop te bevestigen.
Doordat ik goed keer zag ik een bedrag staan van 349€. Ik heb gevraagd waarom er 349€ stond.
Het was de payment voor benzine en CDW die verplicht was. Uiteraard heb ik geweigerd en haar verteld dat ik via Autoeurope alle verzekeringen heb afgesloten inclusief het eigen risico.
Ze bleef aandringen. Ik moest toch echt verzekerd zijn anders kreeg ik geen auto mee. Ik was stomverbaasd maar heb wederom geweigerd.
Daarop zei ze dat ze me geen auto kon verstrekken. Ik moest toch echt 349€ betalen.
Ik heb vervolgens via het 0800 nummer contact opgenomen met Auroeurope Deze vertelde mij dat ik niet moest betalen . Het blokken van mijn credit card m.b.t. het eigen risico is wel toegestaan maar geen betaling. Ik heb tijdens de conversatie nogmaals gevraagd aan de medewerkster dat het blokken wel akkoord is maar een payment niet. Ze heeft daarop heel duidelijk aangegeven dat ik gewoon moest betalen. Ze wilde de medewerker van Autoeurope niet telefonisch spreken. De medewerker heeft mij nogmaals verzocht te proberen om het voor het elkaar te krijgen. Als dit niet zou lukken dan kon ik Autoeurope terugbellen.
Vervolgens wilde bij de Goldcar balie mij niemand meer helpen. De andere dames verwezen mij naar mw. xxxxxxx xxxx Dit terwijl er bijna geen klanten meer waren. Mw. xxxx was bezig met iemand anders en ik moest maar achter aansluiten.
Al met al ben ik de conversatie met haar weer aangegaan. Helaas zonder resultaat. Het betrof echt een payment. Ik heb het tot 5x toe gevraagd.
Sterker nog ze wisten precies welke Nederlandse tekst op de formulieren staan . Ze hebben ze omcirkeld en met 3 meiden probeerden ze mij te overtuigen dat ik CDW nodig had.
Autoeurope een prive maatschappij was waarmee Goldcar niks mee te maken had. Ik onverzekerd zou zijn zonder CDW. Ook benzine kosten moesten betaald worden.
Ik heb nogmaals Autoeurope gebeld. Ook deze keer wilde Goldcar niet de medewerkster van Autoeurope spreken. De Autoeurope medewerkster heeft alles via de telefoon meegekregen. Haar supervisor ingeschakeld echter kregen we het op dat moment niet voor elkaar. Ze wilde niemand van Autoeurope spreken, Ze wilde geen leidinggevende erbij halen. Ik moest betalen anders geen auto.
Autoeurope heeft mij aangeboden om mijn reservering geheel kosteloos te annuleren. Ze kon proberen via een andere maatschappij een auto voor ons te regelen maar dat zou wel eens 2 uurtjes kunnen duren en de kosten zouden meer dan 100€ duurder zijn.
Op dat moment stonden we al 1,5 uur op de luchthaven bij de balie van Goldcar.
Ze wilden mij geen auto verstrekken zonder betaling van 349€.
Wij hebben geweigerd.
We zijn uiteindelijk met het openbaar vervoer naar ons hotel gegaan.

Kunt u zich voorstellen hoe het voor ons geweest is? Werkelijk schandalig hoe wij behandeld zijn door Goldcar.
De medewerkers van Autoeurope waren vriendelijk en hebben echt geprobeerd ons te helpen echter helaas zonder resultaat.
Dit soort dingen mogen niet gebeuren.
Daar sta je dan na 1,5 uur onduidelijkheid op een wildvreemde luchthaven zonder vervoer. Samen met je vrouw en twee koffers.
Ik kan er nog steeds niet over uit dat dit soort praktijken gebeuren. Je voelt je heel klein als je zo onder druk gezet wordt door zo’n maatschappij.
Inmiddels heb ik vernomen dat Rhodium gewoon Goldcar is en dat Goldcar op commissie werkt.
Ik voel me ook enorm opgelicht en bedonderd. Het heeft ook wel iets gedaan met ons vertrouwen.

Schadevergoeding van geboekte bedrag van 296€.
Ontslag medewerkster. ( naam is bekend )
Wijziging beleid.

Alle klachten die gemeld zijn door FredLathouwers