Klacht: Onbeschofte buschauffeur

op 05 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste,
Ik zat vandaag in de 301 richting den Bosch via Drunen. Ik stapte in Waalwijk in om 14.52. Een paar bushaltes verder wilde een meneer instappen maar deze was een toerist en sprak dus alleen Engels. Meneer had alleen €50 bij en dit wordt niet geaccepteerd in de bus wat ook duidelijk vermeld staat. Echter sprak de buschauffeur geïrriteerd en in het Nederlands terug waardoor de meneer zich naar mij keerde. (Ik zat voortaan namelijk) ik heb het in het Engels uitgelegd maar meneer snapte dit niet dat dit niet kon. Deze man bleef door praten en ik vroeg aan de buschauffeur of hij niet Engels kon spreken om hem verder te helpen. De buschauffeur zei dat hij geen Engels gaat spreken omdat we hier in Nederland zijn en de meneer maar Nederlands moest praten?? Later vroeg hij nog aan mij waarom hij Engels zou moeten spreken? Ik zei dat dit toch niet meer dan heel normaal is om mensen in het Engels te helpen? De buschauffeur was het hier niet mee eens. Terwijl jullie gen Engelse cursussen geven om de zoveel tijd. Dat is niet voor niets. Hopelijk wordt hier iets mee gedaan voor de volgende toetsen die bij deze man instappen..

Groet Tara

Wanneer dit opgelost wordt met de desbetreffende buschauffeur

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 mei 2017 om 21:08 geantwoord

Beste Taravb,

Jammer om te lezen dat een chauffeur niet heeft geprobeerd om een reiziger in het Engels te woord te staan. Begrijpelijk dat je hier een melding van maakt.

Zoals vanmiddag via Facebook al is aangegeven is je melding intern doorgestuurd in de regio waar het verder wordt opgepakt en uitgezocht.Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers.

Onze chauffeurs zijn niet verplicht om de Engelse taal te beheersen en iemand in het Engels te woord te staan. We gaan er wel vanuit dat een chauffeur dit probeert, maar niet iedereen spreekt deze taal. Het is voor ons heel lastig om te bepalen of iemand de taal niet spreekt of weigert om in het Engels een reiziger te helpen.

Excuses voor het ervaren ongemak die je hebt gehad doordat de chauffeur de reiziger niet in het Engels te word heeft gestaan.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Taravb