Klacht: Onbeschofde buschauffeur

op 16 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Hallo,

Vandaag 15-02 rond 09:56 zat ik in de bus van 1 haven te lelystad.

Ik vroeg de buschauffeur welke halte ik het beste kon uitstappen. Hij verwees mij naar een andere bus en toen ik opnieuw vroeg welke halte ik het beste kon uitstappen als ik deze bus zou nemen, begon hij tegen me te schreeuwen. Er werden woorden naar me hoofd geslingerd als ‘verwend nest’ ‘brutaal’ en ‘geen opvoeding gehad’.

Zonder er teveel op in te gaan ben ik de bus uitgestapt en maar gaan lopen. Ook toen ik de bus al uit was gestapt en wegliep, hoorde ik de chauffeur op 5m afstand mij nog ‘verwend’ noemen. Hij bleef ook maar dingen roepen, maar op zo een afstand heb ik dat niet kunnen verstaan.

Ik vind dit echt geen professionele houding! Tegen mij schreeuwen (ook als ik al uit de bus ben gestapt) en vervolgens uitmaken voor een verwend nest.

Ik verwacht een excuses van de busmaatschappij en hoop dat dit niet meer voorkomt. Graag zou ik de chauffeur ook ontslagen willen hebben, omdat ik zeker een kwartier naar mijn bestemming heb gelopen.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

7 maanden geleden - Beste B.bebe, Wij vinden het bijzonder vervelend dat jouw geplande reis met onze organisatie niet naar verwachting is verlopen en bieden je hiervoor onze excuses aan. Heb je voor mij je vertrekhalte, vertrektijd en eindhalte? Met vriendelijke groet, ^Wouter Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht B.bebe

7 maanden geleden - Dit was lijn 1 Haven bij Station Centrum Lelystad rond 09:57. Ik heb geen eindhalte, want ik was de bus gelijk weer uitgestapt nadat ik zo een reactie kreeg.

Arriva

Heeft op 18 februari 2018 om 22:13 geantwoord

Beste B.bebe,

Dank je wel voor de aanvullende informatie.

Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Jouw reactie hebben wij daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de betreffende medewerker. Wij stellen het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van jouw ervaring. Met jouw reactie kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

Heb je nu of in de toekomst nog vragen over deze melding of een ander voorval, dan kun je contact met ons opnemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2uFLeFj.

^Wouter
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door B.bebe