Klacht: onbeperkt naar mobiel bellen

op 01 juli 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Hi William,

Je maakt gebruik van Bellen Onbeperkt Mobiel. Het gebruik van deze bundel is gebonden aan voorwaarden. Je vindt deze in artikel 15.5 en 15.13 van de algemene voorwaarden: https://www.nle.nl/alles-in-1/voorwaarden.

Zoals je kunt zien wordt bij het gebruik van de bundel uitgegaan van een normaal gebruik. Dat is tot maximaal 5 maal het gemiddelde. Omdat je deze maand erg veel hebt gebeld binnen deze bundel, heb je dit maximum overschreden. Om die reden hebben wij tot aan je volgende factuur de bundel Bellen Onbeperkt Mobiel uitgezet. Dit betekent dat vanaf nu tot aan je volgende factuur ook belkosten aan je worden gefactureerd voor gesprekken binnen deze bundel.

Groet,
NLEx

net overgestapt van kpn compleet en onbeperkt naar vaste telefonie E 5,00 en onbeperkt bellen naar mobiel E 5,00 extra betekent dat ook. Niet op de hoogte van beperkingen. Ga contact meteen weer met KPN om zo spedig mogelijk weer over te stappen want wie weet welke andere addertjes onder het gras zitten

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

4 maanden geleden - Beste meneer Wouters, Hartelijk dank voor het doorgeven van uw klacht. Omdat wij over dit onderwerp meer berichten ontvingen, hebben wij onze fair use policy nog eens goed bekeken. Wij geven u hierover graag meer informatie. Wij hanteren, net als de meeste telecomproviders, een fair use policy waarmee wij excessief verbruik kunnen tegengaan. Op deze manier kunnen wij onze prijzen scherp houden. In de algemene voorwaarden wordt in artikel 15.5 aangegeven dat vijfmaal het gemiddelde verbruik wordt gerekend als excessief verbruik. Naar aanleiding van meerdere berichten hierover, bleek dat de term ‘excessief verbruik’ onduidelijk was, dit vinden wij erg jammer en dit was zeker niet onze bedoeling. De volgende wijzigingen zijn aangebracht in onze fair use policy; Wij blijven een fair use policy hanteren, we verwachten namelijk nog steeds een redelijk verbruik van onze klanten. De grenzen zijn wél versoepeld. Wij rekenen nu niet met zoals voorheen met vijfmaal het gemiddelde verbruik, maar met vijftienmaal het gemiddelde verbruik. Dit komt neer op ongeveer 2.000 belminuten voor Onbeperkt Bellen Mobiel (excl. starttarief). Daarnaast hebben we onze website, inclusief de aanmeldpagina, hierop aangepast. U vindt dit via https://www.nle.nl/alles-in-1/bellen (klik bij één van de belbundels op ‘Lees meer’). Belkosten die eerder zijn betaald naar aanleiding van de vorige grenzen, zullen worden gecrediteerd op de eerstvolgende factuur van Alles-in-1. Uit onze gegevens blijkt dat dit een totaalbedrag van €2,59 bedraagt. Deze kosten zullen wij op uw eerstvolgende factuur in mindering brengen. Mocht u in de toekomst tóch in de buurt van de nieuwe grens komen, zullen wij ervoor zorgen dat u bij ongeveer 80% een waarschuwing per mail hierover ontvangt. Wij hopen uiteraard, gezien bovenstaande informatie, dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, horen wij het graag. Groet, NLEx Klachtafhandeling

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 08 september 2017 om 08:27 geantwoord