Klacht: Onbeperkt bellen blijkt totaal niet onbeperkt

op 13 juli 2017 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Als je bij NLE onbeperkt bellen afsluit, staat deze tekst onder meer Info :

Bel je veel met familie of vrienden op hun vaste toestel? Met Onbeperkt Vast van NLE hoef je je niet in te houden.
Je belt onbeperkt naar alle vaste nummers in Nederland voor maar €5 per maand

Geen algemene voorwaarden te bekennen . Nu blijkt dat er wel degelijk een beperking op je belgedrag zit. Het is dus een BelBundel!

Wanneer NLE zich aan de afspraak/contract houd en Onbeperkt bellen als Onbeperkt bellen laat staan. Niet met voorwaarden die je pas achteraf krijgt te zien!

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NLE

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 20 juli 2017 om 13:09 geantwoord

Beste mevrouw Zwager,

Hartelijk dank voor het doorgeven van uw klacht. Omdat wij over dit onderwerp meer berichten ontvingen, is er nogmaals goed gekeken naar ons fair use policy.

Wij hanteren, net als de meeste telecomproviders, een fair use policy waarmee wij excessief verbruik kunnen tegengaan en onze prijzen scherp kunnen houden. In de algemene voorwaarden van Alles-in-1 wordt in artikel 15.5 aangegeven dat vijfmaal het gemiddelde verbruik wordt gerekend als excessief verbruik. Naar aanleiding van meerdere berichten bleek dat de term ‘excessief verbruik’ onduidelijk was, dit vinden wij erg jammer en is zeker niet onze bedoeling geweest. Om deze reden zijn er enkele wijzigingen aangebracht;

Wij blijven een fair use policy hanteren, we verwachten namelijk nog steeds een redelijk verbruik van onze klanten. De grenzen zijn wél versoepeld. Wij rekenen nu niet zoals voorheen met vijfmaal het gemiddelde verbruik, maar met vijftienmaal het gemiddelde verbruik. Dit komt neer op ongeveer 2.000 belminuten voor Onbeperkt Bellen Vast en Mobiel.

Daarnaast hebben wij de communicatie op onze website, inclusief de aanmeldpagina, aangepast.

Belkosten die eerder betaald zijn naar aanleiding van de vorige grenzen, zullen worden gecrediteerd. In uw geval is dit niet van toepassing. De belkosten waren gemaakt tijdens de lopende factuurperiode, en inmiddels zijn de nieuwe grenzen van toepassing. Dit betekent dat wij de belkosten opnieuw hebben berekend en uw belbundels weer actief zijn.

Mocht u onverhoopt 80% van uw belbundel hebben verbruikt, ontvangt u een e-mail van ons met daarin een waarschuwing.

Wij hopen uiteraard dat uw klacht naar tevredenheid is opgelost door middel van de wijzigingen die zijn doorgevoerd. Mocht dit niet het geval zijn, horen wij dit graag.

NLE Klachtafhandeling

Alle klachten die gemeld zijn door NLE_Oplichters