Klacht: Onbehulpzaam personeel

op 18 mei 2019 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Goedemorgen Ryanair,

Vanmorgen zijn wij om 6:35 vanuit Ibiza naar Eindhoven gevlogen. Wachtend op de vluchthaven voor het boarden komt er een meisje van een jaar of 14 naar ons toe met de vraag of ze even mag bellen. Haar telefoon is leeg, ze huilt en is overstuur. Ik probeer haar te kalmeren en begrijp dat haar ouders problemen hebben bij de automatische check in, en haar gezegd hebben alvast vooruit te gaan, nu is ze alleen haar ouders kwijt en bang om de vlucht te missen. Haar vader neemt niet op. Dan kom ik erachter dat ze op dezelfde vlucht zitten als wij en stel voor om alvast naar de gate te lopen (het is inmiddels tijd om te gaan boarden) en verzeker haar dat vliegveld en vliegtuigmaatschappij-personeel getraind en gewend is om in deze situatie te helpen.

Aangekomen bij de gate staan er 3 grond stewardess, ik leg het verhaal uit en krijg te horen dat ze met alleen een ticket en zonder paspoort niet kan boarden (deze hebben haar ouders) ik leg nogmaals het probleem uit en vraag of dat zij zich over haar kunnen ontfermen of in ieder geval iemand kunnen oproepen die dit kan. Tot mijn verbazing krijg ik te horen dat dit niet kan en dat het instappen is begonnen.

Het is naar om een huilend meisje zo achter te laten en zelf aan board te gaan. Ik begrijp goed dat de druk bij vliegmaatschappijen en het personeel tegenwoordig hoog is maar dit vind ik echt niet kunnen, het is een van jullie passagiers. Wat ik ook niet begrijp is dat er 2 boarding balies waren en 3 man personeel (dus ik dacht dan kan de derde iets voor haar doen geruststellen of hulp inroepen zodat ze in iedergeval weer herenigt wordt met haar ouders) het waren spaans en engels sprekende vrouwen en we zijn bij gate 15 ingestapt.

Wat ik graag zou willen is dat deze situatie geavaleerd wordt binnen jullie organisatie en mogelijk met de grond stewardessen zelf. Zodat passagiers zich veilig en geholpen voelen zeker kinderen die hun ouders kwijt zijn.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Freek en Sarah Ibiza