Klacht: onbegrijpelijke TV-afstandsbediening en geen teletekst

op 20 december 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Ten behoeve van mijn moeder in de leeftijd van 95 jaar is op 9-10-2017 een Alles-in-1-pakket voor TV en Internet +bellen besteld bij Youfone. Op 8 november is de installatie uitgevoerd. Het bleek een ADSL verbinding te betreffen. Er kwam een zeer kleine TV-afstandsbediening uit, die een TV-zender alleen via een menu op de TV laat selecteren, in tegenstelling met een normale afstandsbediening met de toetsen 1 t/m 0. Een zware tegenvaller voor mijn moeder en zeker het ontbreken van teletekst omdat zij stokdoof is. Onbruikbaar dus voor zo’n hoogbejaarde. Thans kijkt zij TV via Ziggo.
Bij ticket 590796 heb ik deze klacht uitgebreid bij Youfone gemeld en verzocht het abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen.
Pas na meerdere telefoontjes met de helpdesk kreeg ik te horen dat het abonnement niet opgezegd kon worden. Dit had 14 dagen na bestelling moeten geschieden, terwijl de website niet toonde dat er geen mogelijkheid voor teletekst was en ook werd er geen afbeelding o.i.d. van de afstandsbediening getoond.
Deze klacht dien ik ook in om toekomstige slachtoffers niet in de fuik van Youfone te laten lopen, mede gelet op de aantrekkelijke prijs die zij vragen.

Ik ben tevreden indien het abonnement nu beëindigd wordt, i.p.v. een heel jaar betalen voor iets onbruikbaars.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 22 december 2017 om 11:31 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door PaulVerd