Klacht: Onaardige en onvolwassen conducteur

op 15 augustus 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag helaas toch weer iets meegemaakt bij de NS waarover ik totaal niet te spreken ben.

Mijn OV-kaart is laatst stuk gegaan. Hiervoor heb ik direct een nieuwe aangevraagd, alleen was deze vandaag echter nog niet binnen. Ik heb bij de Klantenservice advies ingewonnen over de kapotte OV-kaart, zij hebben mij aangeraden zsm een nieuwe aan te vragen en tot die tijd een OV-kaart te lenen danwel een anonieme kaart aan te schaffen. Vanochtend heb ik met de OV-kaart van mijn vriendin een ritje gemaakt van Leiden Centraal naar Sassenheim. Zodra de conducteur kwam heb ik direct het verhaal uitgelegd van de kapotte OV-kaart en van de geleende pas. De conducteur heeft geen seconde de moeite gedaan om naar mij te luisteren, behandelde me als een criminineel, pakte de OV-kaart af en begon direct een boete uit te schrijven. Ik heb gemeld dat ik dit heel vreemd vond, aangezien ik de kapotte OV bij me had om te laten zien dat deze niet werkte en ik een geldige OV-kaart bij me had waarop ik was ingecheckt. Ook heb ik hem gezegd dat ik de OV-kaart van mijn vriendin graag terug wilde omdat zij daar morgen mee moest reizen. De conducteur heeft mij als een stuk vuil behandeld, hierover ben ik echt niet te spreken. Hij heeft niet geluisterd en gedaan alsof ik een minderwaardig persoon was. Vervolgens heeft hij direct een boete uitgeschreven. Ik moest hem tot spoed manen omdat we allang bij Sassenheim waren en de trein alweer bijna vertrok. De conducteur vroeg uiteindelijk ook nog op zeer kinderachtige en treiterige wijze waarom ik met een OV-kaart van iemand anders aan het reizen was. Terwijl ik dit al drie keer had uitgelegd. Ik voelde me voor schut gezet en slecht behandeld. En dat terwijl ik gewoon een goed werkende OV-kaart bij me had. Uiteraard ga ik in beroep tegen de boete. Maar ik wil vooral laten weten hoe naar ik deze ervaring met deze conducteur vond. Hij heet volgens mij Donker en gaf de stad Utrecht op. Hij was niet voor rede vatbaar, wilde geen uitleg geven en wilde voor de rest ook niet als twee volwassen personen een normaal gesprek voeren. De conducteur had overduidelijk veel plezier in de boete die hij uit stond te schrijven. Ik vond het hele voorval heel kinderachtig en treiterig. Hoop nooit meer zo door iemand te worden behandeld.

Graag hoor ik wat we aan dit vervelende voorval kunnen doen.

Guido Heunen

Wanneer de conducteur op zijn gedrag wordt aangesproken en ik mijn boete niet hoef te betalen.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 29 augustus 2016 om 10:52 geantwoord