Klacht: Onaardige buschauffeur

op 26 april 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag, 26-4-2016, in buslijn 13 die om 16.42 vertrok van station ‘s-Hertogenbosch Centraal heb ik iets merkwaardigs meegemaakt. Ik was samen met een vrienden en wij hadden erg veel tassen bij ons. Doordat de bus erg vol was moesten wij de tassen op onze schoot zetten, maar ook een tas op de grond. Telkens als er personen uit de bus moesten probeerden wij deze tas zo min mogelijk in de weg te laten liggen. Dat vonden de andere passagiers fijn en zeiden hier niks negatiefs over. Toen wij echter bijna bij onze bestemming aan waren gekomen, zette de buschauffeur de bus stil en begon ongegeneerd te schreeuwen tegen mijn vriendin over de tas. Volgens hem had zij geen hersenen en lag de tas volkomen in de weg. Mijn vriendin reageerde dat zij hier liever niet op in ging. Wat ik een erg goede reactie van haar vond. Vooral de uitspraak over ‘jij hebt geen hersenen zeker!’, vond ik erg ongepast. Dit hoort niemand te zeggen, dus ook geen buschauffeur. Wij zijn zonder iets te zeggen de bus uitgestapt, maar ik vind dat deze buschauffeur hier zeker op aangesproken moet worden. Zo ga je namelijk niet om met mensen. Daarnaast heeft deze chauffeur naar mijn idee de hele weg iets te snel en gevaarlijk gereden. Ik had deze chauffeur ook nog nooit eerder gezien, dus kan niks zeggen over eerdere gebeurtenissen van/over hem.

Ik ben al snel tevreden. Ik reis elke dag met de bus van Rosmalen naar 's-Hertogenbosch op en neer. Zolang de buschauffeur vriendelijk met zijn klanten omgaat vind ik het prima. Ik zal ook niet snel ergens een klacht over indienen.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 26 april 2016 om 18:52 geantwoord

Hoi Julia,

Bedankt voor je bericht. Niet leuk om te lezen dat de chauffeur niet vriendelijk was. Als ik jou verhaal zo lees dan kan ik me voorstellen dat jullie dit een merkwaardige reis vonden.

Je melding heb ik intern doorgegeven aan de leidinggevende van de chauffeur. Hij zal dit met hem gaan bespreken. Wij passen in dit soort situaties wel altijd hoor en wederhoor toe.

Excuses voor het ervaren ongemak van vanmiddag!

^LH
Arriva Webcareteam