Klacht: onaardig agressief personeel

op 01 december 2018 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Ik stond braaf boodschappen te scannen toen een jumbomedewerkster half naast mij kwam staan en op licht commanderende toon vroeg of ik het mandje dat op de grond stond aan haar wilde geven. Kennelijk was het enorm fout dat ik mijn mandje op de grond had gezet onder de scanner. Zij stond naast mij en had haar handen vrij. Mijn handen waren niet vrij want ik was aan het scannen plus ik had allerlei tassen vast en om mijn schouder. Omdat ik de toon van mevrouw niet vriendelijk vond zei ik ga uw gang en ik duwde het mandje met mijn voet naar haar toe zodat ze het kon pakken, waarop de Jumbo medewerkster mij liet weten dat zij vond dat ik het mandje voor haar moest oppakken. Ik zei daarop dat ik dat niet ging doen. Daarna schopte zij het mandje naar mij toe en riep ik ben geen hond, waarop ik zei ik ook niet. Omdat ik het incident vreemd vond en ik het idee had dat de medewerkster het incident had uitgelokt heb ik aan een van de caissières gevraagd of een manager aanwezig was. Een mevrouw die de manager bleek te zijn kwam redelijk snel naar mij toe, maar had een vreemd verhaal. De winkelmedewerkster had haar verhaal namelijk al aan haar verteld en zij vond dat het jammer en vervelend was dat er een misverstand was geweest, maar liet merken dat zij vond dat haar personeel vaak last had van agressieve en onvriendelijke klanten, dus had zij wel begrip voor haar medewerkster. Ik ben de winkel uitgelopen en bleef het een bizarre ervaring vinden. Ik heb eerder gemerkt dat in Jumbo in de Ferdinand Bolstraat in Amsterdam personeel rondloopt dat met name tegen sluitingstijd moeite heeft om vriendelijk te blijven tegen klanten. Helaas een reden om mijn boodschappen toch maar bij een andere supermarkt te gaan doen. Ik wil me wel graag veilig voelen in een winkel.

Misschien verdienen de medewerkers van Jumbo te weinig en lijdt hun humeur daaronder? Misschien hebben ze een hekel aan Nederlanders? Ik kan niet echt een reden bedenken, maar ben voor de zekerheid geen klant meer van Jumbo.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door mkarat