Klacht: omruilaktie fauteuils

op 23 juni 2017 over Leen Bakker in de categorie Woonwarenhuizen

Op 13-05-2017 hebben we twee fauteuils bij Leen Bakker in Venlo gekocht. Een paar dagen later kon ik stoelen ophalen in het magazijn. Ik heb toen nog tegen de medewerker gezegd of ik de fauteuils niet ter plaatse moest uitpakken om te kijken of ze in orde zijn, dit was niet nodig, de stoelen waren goed en zouden tijdens het uitpakken kunnen beschadigen. Wat denk je, thuis aangekomen hebben we de fauteuils uitgepakt en bleken beide stoelen niet recht te zijn. Op een vlakke vloer ” wippen ” deze constant op en neer, wat een irritante zitcomfort teweeg brengt. Nadat we contact hebben gehad met Leen Bakker in Venlo, zouden de stoelen omgeruild worden.

Volgens Leen Bakker werden de stoelen op maandag 12-06-2017 geruild. Hiervoor zouden we op de betreffende dag ’s morgens een sms ontvangen ( post.nl Extra@Home ) voor de levertijd. Nou helaas, geen sms of mail ontvangen.
Om 09.00 uur stond de bezorger ( post.nl Extra@Home ) van de stoelen op de stoep, we moesten eerst even € 35,- transport kosten betalen alvorens hij de stoelen zou pakken. Nou, ik heb hem gelijk kenbaar gemaakt dat ik zeker niet ga betalen voor iets dat niet onze schuld is. De bezorger is vervolgens met de stoelen vertrokken en ik heb contact opgenomen met Leen Bakker in Venlo. Hier gaven ze toe dat dit hun fout was en dat de bezorger geen € 35,- had mogen vragen voor het transport. Ze zouden een nieuwe levering inplannen. Dit werd op woensdag 14-06-2017 en we zouden wederom een sms of een mail ontvangen. ( post.nl Extra@Home )

Woensdag morgen 14-06-2017, wederom geen sms of mail ( post.nl Extra@Home ) ontvangen. We hebben die morgen tot ongeveer half twaalf gewacht op de bezorger. Toen hadden we zoiets van, we gaan niet de hele dag thuis zitten wachten op de bezorging. Voor ’t zelfde geld komt hij pas om zes uur ‘s avonds.

Die zelfde morgen heb ik twee keer contact opgenomen met het hoofdkantoor van Leen Bakker. Beide keren werd ik 10 minuten in de wacht gezet, daarna heb ik opgehangen. Toen we ’s middags thuis kwamen was de bezorger ( post.nl Extra@Home ) inderdaad geweest. In de brievenbus lag een briefje met de mededeling dat hij ons gemist heeft en dat we via internet een nieuwe bezorg afspraak konden maken. Dit is allemaal leuk en wel, maar op het briefje stond geen zendingsnummer, ( zie bijlage) dus we konden via internet geen nieuwe bezorg afspraak maken. Ik ben met het briefje nog naar het plaatselijke postkantoor in onze dorp gegaan, maar daar konden zij mij ook niet helpen omdat er verder geen gegevens bekend waren van de zending. Hierna heb ik een mail gestuurd naar het hoofdkantoor van Leen Bakker. Ik kreeg een bevestiging van de ontvangen mail en we zouden binnen 5 dagen antwoord krijgen. …. en wat denk je, helaas, geen antwoord.

Vandaag 23-06-2017 kregen we een telefoontje van Leen Bakker Venlo voor het omruilen van de stoelen komende maandag. Er moest wel € 35,- bezorg kosten worden betaald. We hebben hun medegedeeld dat we dit dus echt niet gaan betalen. Ja, ze konden er niets aan doen in Venlo, dit was de opdracht van het hoofdkantoor. We waren twee keer niet thuis, dus moeten we nu betalen voor de transport kosten.

Dit hebben we dus geweigerd en met alle frustraties hebben we afgezien van de ruil. Ik heb de stoelen zelf gerepareerd. Zo gaat Leen Bakker om met de klanten. Ben je ( buiten jou schuld ) niet thuis op de bezorgdag, straffen ze je keihard af en moet je betalen voor iets wat niet jouw schuld is, mooie service. Ik vind het belachelijk dat iemand van het hoofdkantoor zo maar kan zeggen: “ Ze waren twee keer niet thuis, dus moeten ze maar betalen”.

Nou Leen Bakker …. jullie zoeken het maar uit, dit is duidelijk een fout van ( post.nl Extra@Home ) waar jullie zaken mee doen. Dus jullie moeten het zelf met ( post.nl Extra@Home ) regelen en niet afschuiven op de klanten, maar goed. Dit is de laatste keer dat we iets bij jullie kopen en dit gaat inderdaad via de mondelinge reclame ook in onze kennissen kring rond.

We hebben geen vertrouwen meer in de afhandeling door het hoofdkantoor van Leen Bakker. Het personeel in Venlo heeft hun uiterste best voor ons gedaan, maar worden uiteindelijk door het hoofdkantoor aangestuurd door iemand die er volgens ons helemaal geen kijk op heeft en de klacht zo snel mogelijk afschuift naar de klant zelf.

Wie garandeert mij dat de fauteuils die geruild worden wel recht zijn ?
Het probleem is natuurlijk ook dat, als de nieuwe stoelen geleverd worden, deze in de verpakking zitten. Als men vervolgens de verpakking verwijderd, kunnen de nieuwe stoelen ook scheef zijn. Dit heb ik aan de medewerkster van Leen Bakker Venlo gevraagd. Hier kon zij mij geen antwoord op geven. Dit was een gok.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Leen Bakker

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Leen Bakker nog niet in behandeling is genomen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Leen Bakker in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Tieskovitch