Klacht: Offerte

op 02 juni 2021 over Vattenfall in de categorie Energieleveranciers

Ik wil niet ingaan op de gedane offerte. Heb per e-mail een brief gekregen dat ik betaalachterstand heb en moet dit per omgaande betalen. Ben nooit klant geweest van Vattenfall.
Op visite kaartje medewerker staat geen mailadres.
Hoe kan ik per mail de offerte ‘afslaan’. Ik wil niet met Vattenfall energie of wat dan ook afnemen.

Ik wil vandaag of uiterlijk morgen een bevestiging van Vattenfall ontvangen waarin duidelijk staat dat ik afzien van de gedane offerte daar ik bij mijn huidige energie-leverancier blijf.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vattenfall over deze klacht.

Bericht van Vattenfall

1 maand geleden - Goedemiddag, Als ik het goed begrijp wilde je afzien van je overstap naar ons. Er is geannuleerd en dit zou dus als gevolg moeten hebben dat je geen nota's van ons krijgt. Nu zijn er een hoop phishing e-mails in omloop en ga ik er vanuit dat je zo'n e-mail hebt gekregen. Mocht je willen dat ik toch even met je meekijk, wil je mij dan je geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je IBAN willen sturen? Vriendelijke groeten, Nancy, Vattenfall

Reactie van de melder van de klacht Vattenf

1 maand geleden - Beste Nancy, Vorige week belde Kylian Kuiper bij de deur aan. Hij deed zijn verhaal over een mogelijkheid over te stappen naar Vattenfall. Het zou lopend zijn de tarieven met mijn huidige 'Leverancier' te vergelijken. Hij deed rustig en beleefd zijn verhaal en ik zei e.e.a. wel te willen vergelijken. Hij zou mij een overzicht prijzen mailen waarna ik 2 weken bedenktijd zou hebben. Die avond kreeg ik een pishingmail van Vattenfall met de mededeling dat ik 2 maanden betalingsachterstand heb! De mailtjes van hr. Kuiper waren opgesteld alsof ik al besloten had over te stappen naar Vattenfall, iets wat niet waar was. Ik moest e.e.a. nog lezen. Gisteren kreeg ik een mail met 'mijn contract!!!!! Heb toen actie ondernomen. Ik zou 2 weken bedenktijd hebben ! Er was nog geen week voorbij. Vanochtend weer een mail ontvangen ..... Ik heb hierop gebeld naar klantenservice. Prettig en begripvol te woord gestaan. Er werd mij beloofd dat een annuleringsmail gestuurd wordt.. Na dit hele gebeuren wil ik niet overstappen naar Vattenfall !!!! Ongeacht een mogelijk prijsverschil. Graag ontvang ik, zoals eerder vanochtend beloofd, een duidelijke mail waarin staat dat ik GEEN GEBRUIK WENS TE MAKEN VAN STROOM O.I.D. VAN VATTENFALL. Het zou fijn zijn als dat, zoals telefonisch beloofd, vandaag naar mij gemaild wordt, eventueel met een schriftelijke brief per post per omgaande. Bedankt voor uw hulp en oplossing van dit 'geschil'. Riet Bodde.

Reactie van de melder van de klacht Vattenf

1 maand geleden - Beste Nancy, Vorige week belde Kylian Kuiper bij de deur aan. Hij deed zijn verhaal over een mogelijkheid over te stappen naar Vattenfall. Het zou lopend zijn de tarieven met mijn huidige 'Leverancier' te vergelijken. Hij deed rustig en beleefd zijn verhaal en ik zei e.e.a. wel te willen vergelijken. Hij zou mij een overzicht prijzen mailen waarna ik 2 weken bedenktijd zou hebben. Die avond kreeg ik een pishingmail van Vattenfall met de mededeling dat ik 2 maanden betalingsachterstand heb! De mailtjes van hr. Kuiper waren opgesteld alsof ik al besloten had over te stappen naar Vattenfall, iets wat niet waar was. Ik moest e.e.a. nog lezen. Gisteren kreeg ik een mail met 'mijn contract!!!!! Heb toen actie ondernomen. Ik zou 2 weken bedenktijd hebben ! Er was nog geen week voorbij. Vanochtend weer een mail ontvangen ..... Ik heb hierop gebeld naar klantenservice. Prettig en begripvol te woord gestaan. Er werd mij beloofd dat een annuleringsmail gestuurd wordt.. Na dit hele gebeuren wil ik niet overstappen naar Vattenfall !!!! Ongeacht een mogelijk prijsverschil. Graag ontvang ik, zoals eerder vanochtend beloofd, een duidelijke mail waarin staat dat ik GEEN GEBRUIK WENS TE MAKEN VAN STROOM O.I.D. VAN VATTENFALL. Het zou fijn zijn als dat, zoals telefonisch beloofd, vandaag naar mij gemaild wordt, eventueel met een schriftelijke brief per post per omgaande. Bedankt voor uw hulp en oplossing van dit 'geschil'. Mijn geboortedatum is 17-07-1955 , laatste 3 cijfers 038 Riet Bodde.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Vattenfall in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vattenfall een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vattenfall

Heeft op 02 juni 2021 om 14:22 geantwoord

Goedemiddag,

Het is natuurlijk erg vervelend dat je phishing mails krijgt. Dit is toeval. Wel hebben we al actie ondernomen, om te voorkomen dat mensen hier slachtoffer van worden. Je contract bij ons is geannuleerd. De bevestiging hiervan wordt vandaag gemaild. Je feedback over mijn collega is doorgegeven zodat dit besproken kan worden. Dank voor de melding en excuus voor het ongemak.

Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall

Alle klachten die gemeld zijn door Vattenf