Mijn Klacht:
Eind december 2023 heb ik met Odido telefonisch contact gehad over het afkopen van een abonnement. Dit gesprek heb ik opgenomen. In dat gesprek heb ik de vraag gesteld: wat kost mij het afkopen van het abonnement?. Odidio heeft daarop geantwoord: 73 euro.
Uiteindelijk zie ik een incasso aankondiging van 90 euro. Hierop neem ik weer contact op met odido. Helaas was de chat niet bereikbaar, dan maar weer telefonisch. Er werd aangegeven dat het verschil zit in de btw.
De vraag die ik stelde wat kost mij het afkopen van het abonnement, is beantwoord door odido zonder enige vermelding van btw. Daarnaast ben ik overduidelijk een particuliere klant en kan odidio dit natuurlijk ook zien. Er bestaat dus geen enkele mogelijkheid voor mij om de btw te omzeilen, ik zal ALTIJD de btw moeten betalen over het abonnement.
Odido heeft achteraf gezien onjuiste informatie gedeeld en legt de rekening daarvan bij mij neer. Telefonisch werd er geen enkel gehoor gegeven aan deze klacht. Daarbij: dit gesprek heb ik natuurlijk ook opgenomen.
Gewenste Oplossing:
Ik wil dat odido de totale afkoopsom hanteert welke telefonisch is overeengekomen, dus 73 euro, niet 90 euro.
Dat er btw betaalt moet worden snap ik, maar dan moet odido het verschil in dit geval zelf inslikken. Zij hebben immers een duidelijke vraag verkeerd beantwoord.
De incasso is in ieder geval geblokkeerd.
