Mijn Klacht:
Ik neem jullie mee.
Ik ga naar glasvezel, volgens de website kan dat. Man van Odido via telefoon. Geeft aan kan, je gaat in kosten naar beneden. Wordt € 25,– per maand. Mooi doen we. Vraagt mij aan te melden via website. Doe ik. Leg op website uit dat er beneden en boven (ik woon in een appartement) meterkasten zijn voor mijn woning.
Vraag op websiteformulier: “is er een stopcontact?”Antwoord””Nee, beneden niet”. Formulier geeft aan dat Odido het dan aanlegt. Allemaal prima.
Meterkast leeghalen zodat ze er goed bij kunnen want Gideon monteur nr 1 komt.
Zegt, ik ga beneden geen stopcontact aanleggen, dat moet door een officiele electricien gebeuren. En dat moet ik zelf betalen (!). Mijn reactie: “ Huh,?er is iets anders afgesproken”. Maar goed, ik zet t maar in.
Meterkast leeghalen zodat ze er goed bij kunnen want Electricien komt, bekijkt de klus en maakt een afspraak voor latere datum om stopcontact aan te leggen.
Meterkast leeghalen zodat ze er goed bij kunnen want stopconact wordt aangelegd. Nadat stopcontact aangelegd is, Meterkast leeghalen zodat ze er goed bij kunnen want want Gideon monteur nr 2 komt
Kijkt beneden en zegt. “”FTU is verkeerd geplaatst, die moet naar boven”. Stopcontact is dus nergens voor nodig! Monteur geeft dat door aan Odido.
Die zet netwerkpartnet KPN in.
Meterkast leeghalen zodat ze er goed bij kunnen want KPN monteur komt langs. Die zegt “ er is helemaal heen glasvezel van KPN hier. Ik kan niks doen voor je. Moet via Delta fiber”.
Ik bel met Odido, Doreen aan de lijn. Doet haar best (al legt zij mij dingen in de mond die niet correct zijn, puntje van aandacht bij haar, luister de opname aub even terug ) en ziet de fout, moet inderdaad via Deltafiber. Verkeerd aangemeld. Ik vertel haar dat ik inmiddels 2 1/2 dag onderweg ben met vrij nemen en daarnaast diverse contacten. En dat ik t nu wel zat ben. Zij geeft aan dat daar een procedure voor is en zij mij daar niet mee kan (mag) helpen!
Vervogens Meterkast leeghalen zodat ze er goed bij kunnen want afspraak Deltafiber monteur. Gaat FTU naar boven verplaatsen.
Daarna blijkbaar weer een Gideon monteur (nr3)
Dit is tot op heden (12-03-2025). Ik ben voorzichtig uitgedrukt, niet blij. Heb inmiddels al 3 dagen vrij moeten nemen, en telkens weer contact met allerlei leveranciers, monteurs en Odido. Daar komt zeker nog een 1/2e dag bij. Wordt dus minmaal 3 ½ dag vrij nemen. Ervan uit gaande dat het nu vlot en goed verloopt. Anders wordt het nog meer vrij nemen. Dit is volstrekt onacceptabel.
Ik heb dus onnodige kosten gemaakt en erg veel vrij moeten nemen. Ben bang dat deze soap nog niet is afgelopen maar ik meld dit maar alvast.
Hoe denkt Odido mij te compenseren?
Ik hoor graag.
Vriendelijke groet,
Henk Haar
Dorpsstraat 45
3941 JK Doorn
[email protected]
Upate 17-03-2025
Meterkast leeghalen zodat ze er goed bij kunnen want Deltafiber monteur komt.
Gebeld om 12.39 uur door Odido nav mijn klacht. Vriendelijke man geeft aan dat Deltafiber vanochtend is geweest. Wil weten of het nu goed is. Ik help hem uit de droom dat de afspraak met Delta fiber monteur voor vanmiddag is. Zijn reactie”” Oh, hier staat in de ochtend”. Zucht…. Natuurlijk, het goed communceren en administreren lijkt bij Odido volslagen willkeurig te gebeuren.
Maar goed, de man van Odido geeft aan dat zij een maand gratis (€ 25,–) willen geven als tegemoetkoming. Ik geef aan dat ik dat er niet erg enthousiast van wordt, maar omdat ik al anavoel dat het ook vandaag mis zal gaan ga ik er verder geen discussie van maken.
De Odidoman verzekerd mij dat het vandaag goed gaat komen. Ik twijfel en zeg “eerst zien, dan geloven”.
17-03-2025, 13.15 uur, Delta fiber monteur belt aan. Lang verhaal kort, de ftu moet naar boven (dat wisten we al heeeeel lang) en hij kan dat niet doen. Gaat het doorgeven aan zijn collega’s van Deltafiber. Die moeten kabel gaan trekken.
17-03-2025 13.45, Deltafiber man is weer weg en ik ben nog geen stap vooruit. Sta weer in de afwacht modus. Wel weer een ½e dag vrij genomen.
Sutiatie weer doorgebeld naar Odido. Wederom vriendelijke man, die de situatie ook bizar vindt, maar er niets aan kan wijzigen. Hij zal Dleta fiber opdracht geven de FTU te verplasten. (iets dat al vanaf feb 2025 bekend is). Beste man vult aanvraag formuliet voor Dleta in terwijl hij met mij aan de lijn is en verzend hem naar Delta. Fijn. Hij registreett mijn belletje in t systeem en adviseert mij te wxhten op het volgende contact met Deltafiber. Ik doe dat dan maar weer.
04-04-2025
Ik wordt gebeld door Circet ???? Dit ivm verplaasten van FTU. Dame aan de lijn vertelt mij dat zij door Delta gevraagd is een offerte voor mij??? Te maken. Zucht, weer een nieuwe ster aan het firmament. Ik geef aan dat niet ik maar Odido de opdrachtgever is en ik niets met de offerte kan en zal doen. Dame staat in Comptere Saiz No modus. Offerte MOET naar mij toe. (sinds wanneer kan Odido of Delta nemns mij een offerte popvargen???) Best, zet maar door, knal ik m wel weer naar Odido. Vraagt mij dingen die ik al diverse malen gedeeld heb met Odido en aanverwanten. Ik som het maar weer op, ken de riedel inmddels al goed. Mijn tijd kost blijkbaar niets, mijn frustratie maakt voor de “dienstverleners” niets uit, de belofte van de Odido man in februari “dat zij alles voor mij regelen en het helemaal geweldig gaat worden” blijkt volstrekt onjuist zijn.
Vrije dagen voor Glasvezel bij Odido
Gideon monteur 1 0,5
Electicien opname 0,5
Electricien montage 0,5
Gideon monteur 2 0,5
KPN monteur 0,5
Deltafiber monteur 1 0,5
WAT ALLEMAAL NOG KOMEN GAAT
Kast leeghalen nu 6x (17-03)
Tussendoor afspraken maken en bellen met Odido, Gideon, Kpn, Dektafiber enz enz. 0,75
Totaal 3,75 Dag
Wanneer wordt dit nou eindelijkeens opgelost en de beloften nagekomen????
4 april 2025 maar weer een bericht naar Odido gestuurt met de klacht. We gaan het weer zien.
11 aprill 2025 9.52 uur Ik word gebeld door Odido. Man aande ander kant is niet beerid om mij te helpen. Komt doodleuk neer oop “het is uw probleem”. Wij gaan je niet verder helpen. Op geen enkele wijze enig begrip of empathie voor de door Odido gecreerde situatie.
Dat ik al veel kosten heb gemaakt (extra stopcontact aanleggen, veel vrije tijd op genomen) intereseert hem niets. Hij snap mijn frustratie niet. Ik vraag aan hem de opname van het egeprek aan mij te mailen. Reageert hij niet op. Omdat ik niet blij ben met zijn bericht dat ik alles zelf moet betalen en Odidio un beloften niet nakomen hangt hij op. Ik ben er klaar mee. Ik ga op zoek naar andere provider!
Gewenste Oplossing:
Dat Odido hun beloften nakomt. Zij op hun kosten de FTU verplaatsen. Mij compenseren voor alle tijd, kosten en frustratie.
