Klacht: Afronden glasvezelaansluiting

jcmboot1982 op 31 mei 2024 over Odido in de categorie Internet Diensten, Internetbedrijven, Telecomwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hoeveel geduld moet je hebben….

Ik schrijf 2 augustus 2023. Via het portaal mijn aansluitingen heb ik een aanvraag ingediend voor het realiseren van een glasvezelaansluiting in onze nieuwbouw woning, appeltje eitje zou je zeggen. Het indienen van de aanvraag was zo gepiept, maar de afhandeling ervan verliep allesbehalve voorspoedig, laat ik het zo zeggen voor geen meter.

Uiteindelijk, tientallen telefoontjes en e-mailtjes verder (per mail 0,0 reactie) een offerte ontvangen via E-fiber voor een zg ‘na-aansluiting’. In de tussentijd zijn de diensten van E-fiber voor onze regio (West-Brabant) overgenomen door Open Dutch Fiber (ODF), wat het geheel qua opvolging niet echt vereenvoudigde, want wanneer wordt de aansluiting gerealiseerd?

Diverse telefoongesprekken verder, waarbij bedrijven met name naar elkaar wijzen (E-Fiber, Open Dutch Fiber, SPIE, De Zeeuw Telecom B.V. en nog enkele andere onderaannemers) leverde maar geen plan datum op. Niemand kende de aanvraag en/of de offerte. Uiteindelijk via een medewerker van SPIE de realisatiedatum van 2 april ontvangen, mooi!

Gelukkig is de aansluiting ook daadwerkelijk in huis gebracht op 2 april en momenteel prijkt er een kastje van Open Dutch Fiber in de meterkast op de muur. Voor zover, al is het met een wat langere (niet verwachte) doorlooptijd, een klein succesje!

Nu nog een provider om tot een werkende aansluiting in huis te komen. Een abonnement heb ik destijds (omdat het zo lang duurde) afgesloten bij Odido Nederland. Prima aanbieding en ik dacht met een tweesporenbeleid, waarbij enerzijds ikzelf en anderzijds Odido Nederland, Open Dutch Fiber in beweging probeerde te krijgen, sneller succes te behalen.

Tot op heden wacht ik nog steeds op een installatiepakket en een afspraak met hun installatiepartner, Guidion. Al 2 maanden heb ik wekelijks contact met Odido en wijst men naar ODF. Verhalen van ‘u heeft nog geen aansluiting’, ‘uw aansluiting moet nog afgemeld worden’ tot ‘er wacht een patch in de wijkcentrale’ kan ik inmiddels delen. Los van het feit dat het administratief niet op orde lijkt, is het ook lastig om een consistent verhaal met de klant te delen. Uiteraard worden codes gedeeld waarmee onbeperkt van het internet via het Odido Nederland netwerk gebruik gemaakt kan worden, maar zonder Odido sim, heb je hier helemaal niets aan.

Los van het feit dat het geduld inmiddels wel op is ben ik benieuwd of dit een op zichzelf staande case is of dit een uitzonderingssituatie betreft. Wat kan er nu zo moeilijk kan zijn aan het ‘afronden’ van een glasvezelaansluiting. Alle begrip voor een iets langere doorlooptijd ivm het personeelstekort, maar eenmaal gestart met de realisatie van een aansluiting, lijkt me het niet meer dan vanzelfsprekend dat deze ook afgerond wordt. Van losse eindjes wordt immers niemand blij. De overweging om contact te zoeken met een andere provider is er, maar gaat dit wel succes opleveren? Iemand ervaring?

Open Dutch Fiber hashtagklacht hashtaggeduld Odido Nederland hashtagglasvezel

Gewenste Oplossing:

afronden glasvezelaansluiting en een werkende WIFI in huis.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over Odido
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Odido

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Odido nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht jcmboot1982

5 dagen geleden - 0,0 reactie op mijn klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door jcmboot1982