Klacht: OBV foutieve info tijdens mijn wettelijke bedenktijd

op 12 mei 2016 over Menzis Zorgverzekeringen in de categorie Zorgverzekering

Ik heb in mijn wettelijke bedenktijd in februari heb ik gebeld en aangegeven dat ik misschien wil overstappen vanwege de te verzekerde onderdelen.Aan de andere kant leek het me weer een gedoe om van verzekering te wisselen, dus op basis van een gesprek met Menzis, die mij aangaf dat mijn verzekering daadwerkelijk vanaf 1 maart zou ingaan, heb ik toch maar besloten (uit coulance) om niet van verzekering te wisselen. Na 3 maanden ontvang ik opeens een rekening dat ik voor de periode voor 1 maart een bedrag a 167 euro moet gaan betalen?

Omdat ik een tijd in het buitenland heb gewoond heb ik mij uitgeschreven en mij in het buitenland verzekerd.
Toen ik terugkwam moest ik een boete betalen want ik stond wel nog steeds ingeschreven. Ik zou me daarbij voor 1 Maart moeten inschrijven bij een zorgverzekering!

Nu heb ik foutieve informatie gekregen van Menzis en ik wens op basis hiervan heb ik besloten om verzekerd te blijven bij Menzis. Ik had mijn twijfels over sommige zorgproducten en had me bij een andere verzekering willen aansluiten. Dit was nog mogelijk in mijn wettelijke bedenkingstijd van 14 weken.

Nu bijkt dat ik gewoonweg fout ben voorgelicht door Menzis. Dit is niet mijn fout en ik meen dus ook niet het bedrag a 167 euro te betalen! Ik ben op basis van foutieve informatie misleid en op basis hiervan ben ik nu gedwongen om verzekerd te blijven bij Menzis.

gedurende mijn wettelijke bedenktijd op basis van misinformatie (of dit nu opzettelijk of niet was) misleid.

Ik wens de mogelijkheid te hebben om alsnog over te stappen, of het bedrag a 167.- euro niet te betalen.

Hierbij wil ik graag de gesprekken die zijn opgenomen met Menzis willen hebben. Hierin is alles heel duidelijk door Menzis aangegeven. Het betreft foutieve informatie en de telefoongesprek in Februari is gewoon opgenomen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Menzis Zorgverzekeringen over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Laurahof