Klacht: Nummerbehoud kan niet

op 17 april 2020 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Ik heb een abonnement afgesloten bij Simpel van 2 jaar met nummerbehoud alleen kwam ik daar achter op de dag dat het abonnement in zou gaan. Ik heb gebeld met de klantenservice van Simpel en overlegd met hun dat ik graag een 1 jarig contract wilde en wat ik het beste kon doen. De medewerker van Simpel zei dat ze het beste dit contract konden annuleren en dat ik als ik een bevestigingsmail hier van heb gekregen een nieuw abonnement kon afsluiten met nummerbehoud. Ik heb nog voordat hij het ging annuleren of ik dan wel het oude nummer behield en dat kon zei de medewerker. Na veel bellen met klantenservice en de belofte dat het ging lukken om het nummer te behouden is nu na 2 weken er toch uitgekomen dat het oude nummer weg is. Gelukkig heb ik een 1 jarig contract want dit is ook het enigste jaar dat ik een contract bij Simpel afsluit.

Ik ben tevreden als ze een compensatie op het abonnement doen omdat ik vindt dat Simpel mij verkeerd hebben ingelicht.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Bericht van Simpel

7 maanden geleden - Beste Michael Bonneveld,Wij begrijpen dat het een vervelende situatie is.Omdat uw abonnement met nummerbehoud is geannuleerd is het voor ons niet mogelijk om deze te heractiveren. Om dit alsnog mogelijk te maken willen wij u vriendelijk verzoeken om nummerbehoud aan te vragen met een t-mobile prepaid. Zodra het nummer actief is op een prepaid kaart kunt u bij Simpel opnieuw een bestelling plaatsen met nummerbehoud. Op deze manier kunnen wij het nummer activeren bij Simpel.Uiteraard zullen wij in dat geval geen aansluitkosten in rekening brengen.Onze oprechte excuses voor het ongemak en nog een prettige dag gewenst.Met vriendelijke groet,LailaSimpel

Reactie van de melder van de klacht MichaelBonneveld

7 maanden geleden - Hallo Laila, Bedankt voor je reactie, maar t-mobile hollandsnieuwe heeft op 13-3-20 mij een mailtje gestuurd dat het nummer is overgezet naar jullie. En ik ben niet van plan om nu extra kosten te maken omdat het bij jullie niet goed is gegaan! Mvg Michael

Bericht van Simpel

7 maanden geleden - Geachte Michael Bonneveld,U heeft bij ons een abonnement afgesloten met nummerbehoud. Echter is nummerbehoud afgewezen door uw huidige provider. Hierover heeft u van ons een e-mail ontvangen op 16-03-2020. Ik zie dat ook uw tijdelijke nummer is geactiveerdU geeft aan dat T-Mobile u heeft bevestigd dat de overstap succesvol is gelukt naar Simpel. Zou u zo vriendelijk willen zijn om die naar ons toe te sturen?Ik wens u een fijne middag toe.Alvast bedanktMet vriendelijke groet,SebnemSimpel

Reactie van de melder van de klacht MichaelBonneveld

7 maanden geleden - Zoals gevraagd heb ik de mail van Hollandsnieuwe gekopieerd.Hierbij bevestigen we de beëindiging van je abonnement van hollandsnieuwe met mobiel nummer 0615391525. Je mobiele nummer is overgezet naar je nieuwe provider.Met vriendelijke groet, hollandsnieuwe

Bericht van Simpel

7 maanden geleden - Beste M. Bonneveld,Wat een vervelende situatie.Wij kunnen het volgende voor u doorvoeren:De nieuwe bestelling opnieuw annuleren. U kunt dan met uw oude nummer een prepaid kaart aanvragen bij bijvoorbeeld T-Mobile. Dan kunt u contact opnemen met ons en bestellen wij gratis een nieuw abonnement voor u voor 1 jaar met nummerbehoud.Daarbij kan ik u 2 maanden gratis abonnementskosten aanbieden.Wilt u hiervan gebruik maken?Met vriendelijke groet,AniqueSimpel

Reactie van de melder van de klacht MichaelBonneveld

7 maanden geleden - Sorry daar heb ik niet zoveel vertrouwen meer in om het nog een keer te annuleren, de eerste keer heb ik nu deze gevolgen van. Ik ga verder geen actie meer ondernemen, maar had gehoopt dat jullie wel een compensatie zouden aanbieden.Met vriendelijke groet, Michael Bonneveld

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 27 juli 2020 om 11:46 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door MichaelBonneveld