Klacht: Nummerbehoud bij overstap naar Simpel onmogelijk

op 16 augustus 2017 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Probeer al sinds een week over te stappen naar Simpel, met nummerbehoud. Het simkaartnummer dat gevraagd wordt, lijkt door de website te worden afgekapt op 20 cijfers terwijl het uit 22 cijfers bestaat.. Vervolgens volgt het foutbericht dat er een ongeldig simkaartnummer is ingevoerd. Standaard draaiboek van de helpdesk zegt waarschijnlijk dat de klant gevraagd moet worden om het simkaartnummer te controleren bij de huidige provider, want ca. 1/3 van de medewerkers geven dit als volgende stap, en weigeren verder te helpen, ook als je aangeeft dat dit al gebeurd is, en het ingevoerde simkaartnummer wel degelijk klopt. Enkelen geven aan bekend te zijn met het probleem, terwijl anderen dit niet zijn. Er wordt dus geen informatie uitgewisseld tussen helpdeskmedewerkers. Sommige medewerkers geven het advies screenshots te maken van het inschrijfformulier en dit op te sturen via de contactpagina. Vervolgens krijg je na twee dagen een bericht terug dat inschrijvingen niet via de contactpagina gedaan kunnen worden. Bijna grappig wordt het wanneer er vanuit Simpel een mail gestuurd wordt waarin staat dat Simpel heeft gezien dat er getracht is een inschrijving te doen, maar dat deze is afgebroken, en of ze misschien kunnen helpen. Dit na al een week bellen, mailen en chatten met de helpdesk, waarbij je van het kastje naar de muur gestuurd wordt.

Graag heb ik een abonnement van 250 MB, 250 belminuten ten onbeperkt SMS voor EUR 2,50 per maand (eerste drie maanden voor EUR 1,00), met inschrijfkosten van EUR 20,00, met behoud van het huidige Vodafone Prepaid nummer.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

Bericht van Simpel

4 maanden geleden - Geachte meneer Gerritsen, Vervelend om te lezen dat de overstap van Vodafone naar Simpel niet goed is verlopen en dat u niet tevreden bent over een oplossing die is geboden. Inmiddels heb ik u telefonisch benaderd, wij zijn druk bezig met de oplossing om het nummer over te zetten naar Simpel, ik zal u hierover zo spoedig mogelijk benaderen om dit goed af te ronden. Met vriendelijke groet, Leon Simpel.

Reactie van de melder van de klacht mark.gerritsen

3 maanden geleden - Beste Leon, inmiddels is het al weer een week stil. Wat is de status van de overstap? Ik kan me haast niet voorstellen dat iedereen die naar Simpel wil overstappen met nummerbehoud twee weken moet wachten voordat de aanmelding in behandeling wordt genomen.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 16 augustus 2017 om 15:35 geantwoord

Geachte heer Gerritsen,

Naar aanleiding van uw bericht heb ik u vanmiddag telefonisch benaderd, en met u gegevens doorgenomen om het probleem betreft de aanmelding zo spoedig mogelijk op te lossen.

Inmiddels heb ik de gegevens doorgezet naar mijn collega's die hiermee aan het werk gaan, ik neem zo spoedig mogelijk weer contact op met u, zoals besproken.

Leon
Simpel

Heeft op 18 augustus 2017 om 09:33 geantwoord

Klacht is niet opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door mark.gerritsen