Klacht: Nummerbehoud

op 26 mei 2016 over Telfort in de categorie Mobiele Telefonie

Eerst zijn wij telefonisch benaderd door een verkoper van Telfort om abonnement om te zetten.

Wij zaten eerst bij Hi en zouden daarmee overstappen van Hi naar Telfort.

Heel nadrukkelijk is de voorwaarde van nummerbehoud gesteld door ons en vervolgens ook administratief verwerkt door Telfort.

De overeenkomst is getekend eind februari 2016 en zou op 22-04-2016 ingaan.

Door nalatigheid aan de zijde van Telfort is de aanvraag nummerbehoud niet goed gegaan en moest het opnieuw worden gedaan waardoor een vertraging van een maand optrad. Nu zou het nummerbehoud worden uitgevoerd op 23-05-2016 (kreeg sms van Hi en Telfort op 22-05-16 dat dit op 23-05-16 zou worden uitgevoerd). Dit is echter nog steeds niet gebeurd.

Klantenservice van Telfort is erg onverschillig en zegt geen enkele indicatie te kunnen geven wanneer het een en ander wordt uitgevoerd.

Er is uitgelegd dat allerlei diensten zoals internetbankieren en andere dinsten die gebruik maken van twee-factor authenticatie aan dit nummer gekoppeld zijn waardoor wij diverse grote praktisch problemen krijgen door het niet uitvoeren van nummerbehoud door Telfort. Maar het laat de klantenserivce allemaal koud. Althans je komt niet verder dan de cynische onverschillig en obligate kreet: “oh wat vervelend is dat voor u”.

Het is onaanvaardbaar dat men niet levert ondanks een bindende overeenkomst.

Het is onaanvaardbaar dat men geen indicatie geeft van hoelang het probleem voort zal bestaan.

Het is onaanvaardbaar dat zoveel desinteresse wordt getoond.

De overeenkomst is in februari getekend en alles zou rond zijn in april. Wij zijn nu een maand later en nu al 3 dagen totaal onbereikbaar.

Het is niet meer van deze tijd dat men zelfs geen indicatie kan geven van het uitvoeren van een routine handeling als nummerbehoud.

Wanneer Telfort haar verplichtingen nakomt en het nummerbehoud per omgaande implementert.

Het recht op een schadervergoeding op grond van geleden en eventuele te lijden schade wordt in deze voorbehouden.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Telfort

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Telfort nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door leajacobs