Klacht: Intercity Deventer- Enkhuizen

Jpenning op 14 december 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Sinds de nieuwe dienstregeling van 11 december 2016 is de intercity van Deventer naar Enkhuizen verdwenen. Deze intercity maakt plaats voor een intercity van Deventer naar Amsterdam centraal heel logisch. Maar het geval doet zich voor dat deze intercity bijna tot nooit op tijd Amsterdam centraal bereikt om de overstap te halen 6 minuten later. Het gaat hier om een rit tussen Apeldoorn en Amsterdam Sloterdijk. Mijn klacht is dan ook het verdwijnen van deze intercity tussen Deventer en Enkhuizen.

Gewenste Oplossing:

Zorgen voor een garantie om precies 1 uur en 11 minuten te doen over het traject Apeldoorn- Amsterdam Sloterdijk.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 24 januari 2017 om 09:23 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Penning,

Hartelijk dank voor uw reactie welke wij op 14 december 2016 via Klacht.nl hebben ontvangen. Allereerst onze excuses voor deze late beantwoording. U ontvangt dit antwoord zowel via Klacht.nl als ook van de Klantenservice van NS. Wilt u reageren of vragen wij om iets naar ons op te sturen? Dan kan dat door de e-mail welke u van NS zelf krijgt, te beantwoorden.

Graag reageer ik op uw klacht over de nieuwe dienstregeling op uw traject van Apeldoorn naar Amsterdam Sloterdijk. Ik vind het vervelend te lezen dat deze niet aan uw wensen voldoet. Mijn excuses hiervoor.

Op 11 december 2016 is de nieuwe dienstregeling ingegaan. De dienstregeling, die voor het laatst ingrijpend is gewijzigd in 2007, is volledig opnieuw ontworpen. Voor bijna iedereen verandert iets: van kleine wijzigingen in vertrektijden tot andere routes en aansluitingen.

Bij de opzet van de dienstregeling proberen wij het grootste deel van onze klanten zoveel mogelijk tegemoet te komen. Dit doen wij door de treinfrequentie af te stemmen op de regionale vervoersvraag die regelmatig wordt gepeild. Daarbij is het belangrijk dat onze treinen goed op elkaar aansluiten. Hierin moet echter vaak een keuze gemaakt worden. Het is niet mogelijk om alle verbindingen op elkaar aan te laten sluiten. De grootste reizigersstromen geven de doorslag bij deze keuze.

Wij stellen het erg op prijs als klanten met ons meedenken voor verbetering. Via de link http://www.ns.nl/reisinformatie/actueel/dienstregeling2017.html kunt u alle informatie vinden.

Ik heb uw klacht over de nieuwe dienstregeling doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Met uw reactie kan in kaart worden gebracht of er eventuele aanpassingen gemaakt kunnen worden, ik kan hier echter geen toezeggingen over doen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
NS Klantenservice

Jpenning

Heeft op 24 januari 2017 om 10:54 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Er is geen oplossing geboden, alleen een uitleg gegeven met betrekking tot de algemene keuze. Graag wil ik een uitgebreide onderbouwing met betrekking tot dit traject.

Alle klachten die gemeld zijn door