Klacht: nota klopt niet foutieve Kvk Nr en AGB code op factuur ; niet vergoed door verzekering

op 31 juli 2017 over Fa-Med B.V. in de categorie Betalingsdiensten

Van famed een nota ontvangen die ik ingediend heb bij de verzekering. Famed kan dat nl zelf niet ( ook zoiets vreemds, ze zijn niet gewend dat men een basis verzekering en aanvullende verzekering kan hebben bij een andere zorgverzekeraar , dan begrijpen ze het al niet meer ) Maar goed, de factuur werd niet vergoed wegens vermoeden van fraude na tel. contact met de verzekering bleek dat de AGB code niet overeenkomt met de code vd tandarts en de praktijk. Contact opgenomen met famed, via formulier en mail ; tot op heden nog geen reactie maar intussen moet ik wel voor 12 aug een foutieve nota betalen ? dacht het niet. Omdat ik zelf ben gaan uitzoeken kwam ik er achter dat de tandarts een andere ondernemingsvorm heeft en dus KvK inschrijving en dus ook andere AGB code. inmiddels ook bevestigd per mail door de praktijk. Inmiddels wel een vergoeding ontvangen vd verzekering maar voor welke nota ? een foutieve nota ? Ook deze is niet juist nl omdat er een behandelaar op staat waar ik niet ben geweest ! kortom FAMED geef eens antwoord op mijn vragen ! hebben jullie een nieuwe nota ingediend bij de verzekering ? waarom zie ik die niet in mijn omgeving van famed en verzekering ? het ideal icoon werkt niet meer. Kortom : een zooitje maakt famed ervan want ik weet niet of zij nu actie hebben ondernomen of dat de verzekering uit goodwill die foutieve nota heeft vergoed. Ik kan er immers niets aan doen ! de blog van hun CEO mogen de klant contact medewerkers wel eens lezen :

Toch zie ik het niet primair als de verantwoordelijkheid van de ontvangers van zorg om zorgnota’s te controleren. Natuurlijk, het is goed om dat te doen, net zoals het verstandig is om een factuur van de schilder, de telecomaanbieder of welke andere rekening dan ook even te bekijken. Een kwestie van gezond verstand.

Fouten voorkomen
Maar fouten voorkomen aan de voorkant van het declaratie- en facturatieproces is effectiever en bespaart alle betrokkenen tijd. Dat wil zeggen: er is meer aandacht nodig voor correct declareren vanuit de praktijkhouder, of dit nu gaat om de psycholoog, de mondhygiënist of de fysiotherapeut. Dit is vrij eenvoudig te doen. Bijvoorbeeld door een systeem dat automatisch aangeeft dat bepaalde combinaties van codes niet mogelijk zijn. Daarmee worden er al heel wat onbedoelde fouten uitgefilterd. Dit bespaart iedereen tijd, en dus geld. Zo maken we samen de zorg efficiënter.

antwoord op al mijn emails van afgelopen week en dat ik de verzekering krijg dat ik geen problemen krijg met het niet op tijd betalen vd foutieve nota, ik ga geen foutieve nota betalen, straks boeken zij die af en is mijn betaling ineens zoek. bovendien werkt de ideal mogelijkheid niet eens.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Fa-Med B.V. over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Fa-Med B.V. in behandeling genomen

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Fa-Med B.V. een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Fa-Med B.V.

Heeft op 16 augustus 2017 om 09:31 geantwoord

Heeft op 16 augustus 2017 om 11:09 geantwoord

overigens op mijn mail van 2 aug heeft famed tot op heden nog niet gereageerd. nee ze laten het graag aan de patient over om het op te lossen : een fout die zij hebben gemaakt. Immers de tandarts huurt famed in om de nota's te verzorgen nietwaar ? Maar in de tussentijd is er dus nog een foute nota gedeclareerd met een behandelaar waar ik helemaal niet ben geweest en die zzp'er is en niet in dienst dus hoe zit dat met de agb code en nu zie ik in mijn famed een nota staan die ook niet klopt qua bedrag! Eens zien hoe snel ze daar zelf achter komen. ze zijn lekker bezig daar met famed en de praktijk. Nog even en ik ga op zoek naar een andere tandarts, zeg dat maar tegen de praktijk beste mensen van famed. Wat zegt de CEO ook al weer ? Toch zie ik het niet primair als de verantwoordelijkheid van de ontvangers van zorg om zorgnota’s te controleren.
En ik ben al vanaf eind juli bezig met jullie werk dus te doen, heb er nog extra kosten voor gemaakt ( inzage KvK, daar hoor ik jullie ook niet over )
Kortom : famed SUCKS

Alle klachten die gemeld zijn door jente2017