Klacht: Nooit meer iets gehoord

Tawi op 08 juli 2020 over Vakantiediscounter in de categorie Reizen Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 11 maart vertrokken wij naar Lanzarote en zouden op 25 maart terugkomen. Er was toen nog nauwelijks iets bekend over Corona. Op de site van De Vakantiediscounter stond nog niets. Op 15 maart werd er een lockdown afgekondigd in Spanje. We probeerden De Vakantiediscounter te bereiken, maar dat lukte niet op hun noodnummers in Spanje of de nummers in Nederland. Ook de plaatselijke reisagent konden we eerst niet bereiken. Toen we de plaatselijke reisagent eindelijk spraken, konden zij ons geen informatie geven (zij wisten nog niets en ‘ze’ waren ermee bezig) en gaven zij aan dat we wel een terugvlucht konden boeken, maar dat we dat dan zelf moesten betalen.
We probeerden via messenger contact te leggen met de vakantiediscounter, maar kregen standaard antwoorden. Het laatste antwoord was dat ze er aan werkten om.reizigers terug te halen en dat ze ons zouden informeren als er iets zou veranderen.
De Vakantiediscounter annuleerde onze transfer op 18 maart, na 6 dagen (vanaf 17 maart) werd ons appartement niet meer schoongemaakt en vrijdag 20 maart annuleerde Transavia onze terugvlucht per email met de mededeling dat we zelf een vlucht moesten regelen. Dit zorgde ervoor dat wij, omdat we bang waren dat we niet meer terug konden komen, zelf zo snel mogelijk een terugvlucht hebben geboekt naar Keulen, want er was verder niets meer beschikbaar, en vandaar de trein naar Nederland.
Anderhalfuur later belde iemand van De Vakantiediscounter met de mededeling dat zij ons een vlucht naar Nederland op zondag kon aanbieden. We waren totaal verbaasd, want we hadden niets van De Vakantiediscounter gehoord over de geannuleerde vlucht maar van Transavia en nu belden zij ons. De dame die ik.aan de lijn had zou óf nog terugbellen óf een email sturen aan ons. Geen van beiden is gebeurd.

Op 7 april hebben we een aangetekende brief gestuurd aan de Vakantiediscounter met daarin onze bevindingen vanaf de lockdown en een verzoek tot terugbetaling van die onderdelen van onze pakketreis die niet zijn uitgevoerd: de transfer van het appartement naar het vliegveld, de terugvlucht inclusief geboekte bagage en de schoonmaak van het appartement. Op 13 mei heb ik een email gestuurd met een kopie van mijn aangetekende brief met de vraag wanneer ik een reactie mag ontvangen. Op mijn email heb ik een bevestiging gekregen dat het 6 tot 8 weken kan duren voordat er een antwoord komt. Ik heb nog 2 keer per email een herinnering gestuurd op 8 juni en 16 juni.
MAAR: ik heb nog steeds geen antwoord gekregen. We zijn inmiddels 15 weken thuis, hebben 13 weken geleden een aangetekende brief gestuurd en 8 weken geleden de eeste reminder per email gestuurd. De datum van 1 juni, de datum tot wanneer de vouchers geldig zijn, is allang voorbij. De 6 tot 8 weken beantwoordingstermijn is ook allang voorbij.
SCHANDALIG!!! Ik heb me nog nooit zo in de kou voelen staan! En nee, ik boek NOOIT meer via De Vakantiediscounter.

Gewenste Oplossing:

Als De Vakantiediscounter ons laat weten dat we geld terugkrijgen, hoeveel geld we terugkrijgen en wanneer dit wordt gestort. Geen voucher, want die vallen niet meer onder de garantie van de SGR.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vakantiediscounter

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vakantiediscounter nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tawi