Klacht: Nokia Lumnia – Weigering herstelling onder waarborg

op 30 september 2016 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Een Windows Smartphone – Nokia Lumnia werd binnengebracht en doorgestuurd naar Dynafix met de volgende gebreken :
– de microfoon werkt niet naar behoren waardoor je de beller niet kan verstaan
– licht werkt niet
– dus foto zonder flits gaat ook niet.
Bij antwoord van dynafix wordt gezegd dat de herstelling niet onder de waarborg valt, zonder uitleg. Bovendien spreken ze enkel over de LED lamp en niet over de microfoon.
Na twee keer bellen en nog eens mailen doen ze gewoon alsof er geen mail of telefoon geweest is en vragen ze akkoord tot reparatie mits het betalen van een belangrijk bedrag, terugzending van de telefoon mist betaling van 35 euro of dat zij de GSM (mobieltje) zelf mogen houden. Ik ga niet akkoord maar kennelijk is er een probleem bij dynafix. Ze kunnen daar niet lezen en bovendien spreken ze denk ik geen Nederlands want na 4 keer hen te contacteren hebben ze nog steeds geen rekening gehouden met mijn grieven.

PRODUCT DETAILS Nokia Lumnia

GEWENSTE OPLOSSING Herstelling van de GSM onder de waarborg zoals contractueel vastgelegd.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dynafix nog niet in behandeling is genomen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

8 maanden geleden - Geachte klant, Hartelijk dank voor uw bericht. Ik zie dat u vandaag contact heeft gehad met een medewerker. Zijn al uw vragen beantwoord of kan ik u nog ergens mee helpen? Met vriendelijke groet, Wecare team Dynafix

Reactie van de melder van de klacht hendrik_decrock@yahoo.com

8 maanden geleden - Ik heb de laatste drie dagen geen enkele reactie van Dynafix gekregen!! Niet per brief, niet per mail, en niet per telefoon.. Het probleem is dus helemaal NIET opgelost!!

Bericht van Dynafix

8 maanden geleden - Geachte klant, Zoals ik kan terug zien in de e-mail box heeft u gisteren 3 oktober 2016 een e-mail ontvangen van een collega waarop u ook meteen heeft gereageerd. De foto's zijn voorgelegd aan de desbetreffende afdeling en u zult zo spoedig mogelijk een terugkoppeling ontvangen. Met vriendelijke groet, Wecare team Dynafix

Reactie van de melder van de klacht hendrik_decrock@yahoo.com

8 maanden geleden - Ik merkte na het versturen van bovenstaande reactie dat ik inderdaad een mail kreeg waarop ik daarna (dus niet 'meteen'; kan je zien aan het uur) heb geantwoord. Vervelend is wel dat het probleem daardoor nog niet opgelost is...

Reactie van de melder van de klacht hendrik_decrock@yahoo.com

8 maanden geleden - Blijkbaar gaat er iets mis -of is dat opzettelijk?- want, wanneer ik een reactie geef komt die op naam van Dynafix... zoals nu weer...

Bericht van Dynafix

8 maanden geleden - Geachte klant, U bent op 4 oktober op de hoogte gesteld per e-mail. Heef u nog verdere vragen? Met vriendelijke groet, Wecare team Dynafix

Reactie van de melder van de klacht hendrik_decrock@yahoo.com

8 maanden geleden - nog steeds is het toestel niet hersteld, is er geen correcte reactie op de vragen, het enige dat tot nu toe gebeurd is: - Dynafix twijfelt aan hun eigen personeel en vragen een foto' van een toestel dat ter herstelling bij hen toegekomen is. Het toestel is in vertrouwen naar hen gestuurd waarbij -uiteraard- niet vooraf een foto ter bewijs genomen is. - Zij vragen mij € 35,00 om het toestel terug te sturen. Of het toestel hersteld zal zijn, is een groot raadsel...

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 24 januari 2017 om 09:56 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht spijtig genoeg niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

Heeft op 24 januari 2017 om 23:39 geantwoord

De oplossing is eigenlijk geen oplossing. Dynafix geeft bericht dat het toestel zwaar beschadigd zou zijn door in een broekzak te zitten. (Dit is echter nooit gebeurd!) Zij weigeren daar bewijs voor te leveren op grond van de redenering dat ik geen bewijs kan leveren dat het toestel niet gekreukt is in een broekzak. Ik heb vooraf geen foto genomen die dit zou kunnen bewijzen omdat ik hen (toegegeven, dit was heel naief van mij..) vertrouwde. Dit vertrouwen heeft een heel zware deuk gekregen! Ik kreeg een aantal opties: a) het toestel laten herstellen voor een nog te bepalen prijs. (zij konden alleen vermelden dat het minstens rond € 180,00 zou zijn) b) het toestel tegen een hoge kost (€ 80,00) laten terugsturen naar mijn thuisadres. c) het toestel laten vernietigen.
Ik heb de strijd opgegeven, zij zijn juridisch volledig ingedekt tegen argeloze klanten, die wel eerlijk zijn. Ik koos optie c)
Ik denk dat er aan het toestel geen grote kosten waren en dat zij voor een tweedehands toestel wel nog een mooie prijs krijgen.

Bericht van Dynafix

5 maanden geleden - Geachte klant, We vinden het vervelend om te vernemen dat u het niet eens bent met de constatering die is gedaan door de externe reparatiedienst. Zij hebben uw toestel destijds uitvoerig geinspecteerd en geconstateerd dat de NFC connectorpinnetjes verbogen waren, het scherm loskwam en dat proximity sensor beschadigd was. Hierdoor is de garantie op het toestel komen te vervallen en werd er een prijsopgave opgemaakt. In ons systeem zien we hierna meerdere malen contact is geweest waarbij u uiteindelijk zelf heeft doorgegeven dat u afstand wenst te doen van uw toestel. Met deze reden hebben wij de klacht dan ook gesloten daar er hierna geen reactie meer is gekomen. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan vernemen wij dit graag. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

Alle klachten die gemeld zijn door hendrik_decrock@yahoo.com