Klacht: nog steeds geen product en geen terugbetaling van ten onrechte afgeschreven bedrag

op 09 mei 2016 over Ibood in de categorie Deal-Sites

Op 5 april ´s ochtends de Nexus 6p besteld. Via sofortbanking betaald. Blijkt dat er tweemaal €505,90 is afgeschreven in plaats van een keer. Op 6 april gereageerd dat er iets mis gegaan en dat bedrag twee keer is afgeschreven met vermelding van ordernummer, tegenrekeningnummer en betalingskenmerk. Op 7 april reactie dat ze order en betaling niet kunnen terugvinden… Op 7 april op hun verzoek kopie afschriften (met exact de inhoud van mijn email daarvoor) toegezonden. Op 8 april reactie ontvangen dat geld binnen 5 tot 10 werkdagen teruggestort gaat worden. Op 25 april nog eens gereclameerd, immers nog steeds geen geld terugontvangen. Op 28 april reactie van Ibood dat betaling “is blijven hangen” en dat uiterlijk binnen 7 werkdagen bedrag wordt teruggestort. U begrijpt, op 9 april nog steeds niet binnen… En de te leveren telefoon ook nog steeds niet binnen. Hoewel deze al diverse malen volgens Ibood toegezonden gaat worden, verschuivende leveringsdatum (12 april), staat inmiddels nog steeds op 19 april. Ontving op 19 april email dat verzending vertraagt was naar einde van die week… Indien je ernaar vraagt via email of belt zijn ze er net mee bezig en komt het er bijna aan… Maar tot op heden dus €1011,80 afgeschreven en nog steeds geen telefoon. Was vijfde bestelling, maar inmiddels derde bestelling die niet echt soepel loopt. Maar zo gek hadden ze het nog niet gehaald. Als je iets op hun forum zet komt afdeling webcare in actie en verwijderen ze opmerkingen die wel degelijk relevant zijn voor anderen van hun website. Dit was echt laatste bestelling bij Ibood.

Het teveel betaalde geld is teruggestort en de bestelde telefoon is geleverd.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ibood in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ibood een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ibood

Heeft op 10 mei 2016 om 11:18 geantwoord

Beste Frank,

Bedankt voor je review.

Het is absoluut niet de bedoeling dat je zo lang op je geld moet wachten. We hebben het 1 en ander gelijk uitgezocht en we hebben jou hier een e-mail bericht over gestuurd met verdere informatie. Onze excuses voor het ontstane ongemak. Met jouw feedback kunnen we aan de slag om dit in de toekomst verder te voorkomen.

iBOOD Webcare Team

Heeft op 18 mei 2016 om 22:48 geantwoord

Van oplossing is geen sprake. Warrige email ontvangen zonder echte oplossing met meer fouten. Wel geld van \"twee bestellingen\" nu snel terug gekregen. Maar nakomen van leveringen is niet aan Ibood besteed. Doen ze geen enkele moeite voor, geld terugstorten anderhalve maand na bestelling is blijkbaar (na hier klagen) het enige wat ze kunnen. Uiteindelijk telefoon elders besteld en binnen een week geleverd gekregen (Ibood kon hem niet meer leveren?). En blij dat ik geld terug heb, wat een treurige bedoeling dat Ibood. Hier op ja geklikt dat ik akkoord ga met de geboden oplossing omdat ik echt geen telefoon meer van Ibood wens te ontvangen... als dat je service bij verkoop is dat ben ik nog banger voor de service die ze bij reparatie of iets dergelijks moeten leveren.

Alle klachten die gemeld zijn door frank de haan