Klacht: nog net goed gegaan… of eigenlijk net niet?

op 03 februari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Afgelopen zaterdag wilden mijn man en ik met ons tweejarige dochtertje met de trein weg. Het zou haar eerste ritje met de trein worden en wat had ze er zin in!

We dachten nog op tijd te zijn, toen we het perron opliepen. Het was immers 10.03. (trein vertrekt om 10.04).

Echter, hoorden we het automatische fluitje al ( die van de dubbeldekker), en renden we naar de trein. Ik met mijn dochtertje in de armen en mijn man met de kinderwagen. Ik en mijn dochter konden nog maar net instappen, want we waren amper binnen en de deuren sloten zich al!

Het had geen seconde eerder moeten gebeuren, want ik weet niet hoe het dan was afgelopen. Mijn man stond dus buiten nog met de kinderwagen.

Verschillende malen geprobeerd om de deur nog open te krijgen, maar helaas. … het was al te laat.

Eenmaal van de schrik bekomen, geprobeerd om nog een plekje uit te zoeken, aangezien we in een overvolle trein zaten! Uiteindelijk na lang zoeken een 1 persoons stoel kunden vinden…. we konden zitten, maar daar is ook alles mee gezegd.

Nu ik dit aan het schrijven ben, twijfel ik steeds meer of er überhaupt wel een conducteur aanwezig was op de trein, deze was namelijk in geen velden of wegen te bekennen! Ook mijn man heeft deze, toen wij bezig waren met instappen niet gezien. Mocht deze wel aanwezig zijn geweest, dan was het in ieder geval een erg onoplettende conducteur geweest en is de trein ook nog eens te vroeg vertrokken!

Verder vraag ik me af wat er gebeurd was als ik gecontroleerd zou worden.
Mijn tas hing aan de kinderwagen waar mijn portemonnee met id-kaart, vervoersbewijs etc in zat! Deze had ik dus niet!

Mijn man zou nog een halfuur eigenlijk moeten wachten, totdat de volgende trein zou komen, maar dit kon niet, omdat we op tijd aanwezig moesten zijn voor een afspraak, dus moest hij wel met de auto. Hierdoor ook parkeerkosten moeten maken! Al met al een erg leuke ervaring geweest voor ons drietjes……maar niet heus!

Mijn dochter die er zo naar uit heeft gekeken, heeft nu niet echt een leuke ervaring met de trein! Ze snapte niet dat de deur niet openging voor haar vader…..en was hierdoor erg verdrietig….. was zo’n gevoel alsof ze haar vader moest achterlaten en van elkaar gescheiden werden….

Ben benieuwd NS, wat jullie met deze klacht gaan doen…. Jullie hebben veiligheid zo hoog in het vaandel staan, maar er was opvdat moment totaal geen sprake van een veilige situatie…levensgevaarlijk komt denk ik eerder in de buurt…..

Met vriendelijke groet,

Nienke Lentz

Gewenste Oplossing:

Vergoeding treinkaarten, parkeerkosten terugkrijgen en graag een antwoord op de vraag hoe dit had kunnen gebeuren! Als de deur 1 seconde eerder was dichtgegaan, dan waren de gevolgen hiervan niet te overzien! Zat er überhaupt een conducteur op de trein? Kan en mag dat zomaar?

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 04 februari 2014 om 08:00 geantwoord

Geboden Oplossing:

Uitleg vertrek procedure. Vervoerbewijs van meneer zullen wij uit coulance vergoeden omdat het niet is gebruikt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door nienke1983